Scrisul de mana ofera rezultate mai bune la invatatura!

05.06.2017- În 2008, profesorul Kevin Yamamoto, de la South Texas College of Law, a publicat un raport în Journal of Legal Education care susţinea interzicerea laptopurilor în clasă, scrie Descoperă.
Cercetarea a arătat că studenţii care luau notiţe în mod tradiţional au avut în general rezultate mai bune la examene decât cei care utilizau alte metode de scris mai moderne.
De asemenea, studenţii care au rămas la pix şi hârtie erau capabili să urmărească mai bine cursurile, să fie mai implicaţi în discuţii şi nu se bazau atât de mult pe aceste notiţe, comparativ cu colegii care foloseau laptopul.
Interzicerea laptopurilor a schimbat complet dinamica, rezultând în discuţii mai de profunzime care au ajutat la clarificarea conceptelor care altfel ar fi rămas nedezbătute.
Mai recent, în 2014, un studiu al cercetătorilor Pam Mueller şi Daniel Oppenheimer, publicat în Psychological Science, a arătat că studenţii care iau notiţe pe laptopuri se descurcă mai rău la întrebările conceptuale - care necesită o cunoaştere de profunzime a unui subiect - decât cei care scriu de mână.
De asemenea, conform psihologului Victoria L. Dunckley, studenţii care îşi scriu notiţele de mână îşi îmbunătăţesc abilităţile de citit, memorat, coordonare mână-ochi şi de gândire critică.
Majoritatea oamenilor pot lua notiţe mai repede pe laptop decât pe foaie, deci cum poate fi scrisul electronic mai rău când vine vorba de învăţat? Experţii consideră că vinovat este chiar acest avantaj al vitezei: Mueller şi Oppenheimer precizează în studiul lor că cei care iau notiţe pe laptop au tendinţa de a transcrie cursurile ad litteram, în loc să proceseze informaţia şi să o restructureze în propriile cuvinte.
Atunci când scrii de mână, trebuie să alegi informaţia importantă. În acest mod, procesezi deja informaţia înainte să o pui pe hârtie.