
CFR Infrastructură gestionează proiecte estimate la 273 de milioane de euro pentru modernizarea stațiilor de cale ferată. Dintre acestea, cea mai scumpă esta reabilitarea stației CF Gara de Nord București – faza I, cu o valoare de 214 milioane de euro.
Celelalte 22 de stații CF din planul de modernizare au o valoare cumulată a investiției de 59 milioane de euro, potrivit unei prezentări a Ministerului Transporturilor și Infastructurii pentru reuniunea Comitetului de Monitorizare a Programului Transport, postată pe forumul PeUndeMerg.ro al Asociației Pro Infrastructură (API).
Start lucrări la două stații CFR
Din cele 22 de stații, pentru două dintre ale au și început lucrările: Costinești Tabără și Neptun.
Pentru alte 14 stații se semnează contractele sau s-a intrat în etapa de proiectare, iar pentru alte șase stații, au fost lansate licitațiile.
CFR Infrastructură a semnat anul trecut contractul pentru „Modernizarea/consolidarea /reabilitarea stației CF Gara de Nord Bucuresti – faza I”. Oferta câștigătoare, depusă de asocierea de firme românești SC GDO MOV IMPEX SRL – SC OMEGA CERT SISTEM SRL, este în valoare de 419,85 de milioane de lei, fără TVA.
Gara de Nord, monument istoric
Durata aferentă proiectării și execuției lucrărilor: 55 de luni – 9 luni pentru proiectare și 46 de luni pentru execuție.
ETAPA I a programului de MODERNIZARE a celei mai mari gări din România – GARA DE NORD BUCUREȘTI – include reabilitarea spațiilor existente în cele trei corpuri ale clădirii, unde se desfășoară activitatea feroviară, sunt asigurate servicii destinate publicului călător și activități comerciale:
– Corp A (clădiri B-dul Dinicu Golescu)
– Corp B (central, coloane, casele d ebilete clasa I)
– Corp C (casele de bilete clasa a II-a, Calea Griviței)
sursa: TVR