![](https://rvs.ro/uploads/news/antoine-j-XHobt5FaqTo-unsplash.jpg)
30.10.2023 - Cel mai recent barometru de consum cultural arată că 80% dintre români nu merg niciodată la teatru, 70% nu calcă pragul unui muzeu, al unei expoziţii sau galerii de artă, 83% nu merg la bibliotecă, iar 90% nu ajung niciodată la un spectacol de muzică clasică.
Efectele pandemiei se resimt considerabil. Astfel, participarea la spectacole de teatru a scăzut anul trecut la 20%, de la 29%.
Scăderi semnificative şi în ceea ce priveşte mersul la cinematograf, aproape 10%, la bibliotecă sau la muzee expoziţii ori galerii de artă, tot câte 10 procente. Singura creştere, de 14%, s-a înregistrat în cazul vizitării monumentelor istorice.
Cercetarea arată că locuitorii din mediul urban iau parte mai des la activităţi culturale, iar explicaţia are legătură cu infrastructura. Cei de peste 50 de ani, respectiv 65 de ani, ies mai rar la teatru, film sau muzeu.
În timp ce consumul cultural în spaţiul public a scăzut, utilizarea internetului a crescut.
Planurile sunt de a ajunge cât mai aproape de oameni cu diverse forme de manifestare culturală.
Barometrul cultural arată si un consum de muzică mai crescut faţă de 2019, de 96%, dar şi un consum mai mare de programe tv, de 97%. Cercetarea a fost realizata telefonic, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional de 1035 de persoane, cu o marjă de eroare de +/-3,1%.
sursa: TVR
Efectele pandemiei se resimt considerabil. Astfel, participarea la spectacole de teatru a scăzut anul trecut la 20%, de la 29%.
Scăderi semnificative şi în ceea ce priveşte mersul la cinematograf, aproape 10%, la bibliotecă sau la muzee expoziţii ori galerii de artă, tot câte 10 procente. Singura creştere, de 14%, s-a înregistrat în cazul vizitării monumentelor istorice.
Cercetarea arată că locuitorii din mediul urban iau parte mai des la activităţi culturale, iar explicaţia are legătură cu infrastructura. Cei de peste 50 de ani, respectiv 65 de ani, ies mai rar la teatru, film sau muzeu.
În timp ce consumul cultural în spaţiul public a scăzut, utilizarea internetului a crescut.
Planurile sunt de a ajunge cât mai aproape de oameni cu diverse forme de manifestare culturală.
Barometrul cultural arată si un consum de muzică mai crescut faţă de 2019, de 96%, dar şi un consum mai mare de programe tv, de 97%. Cercetarea a fost realizata telefonic, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional de 1035 de persoane, cu o marjă de eroare de +/-3,1%.
sursa: TVR