
23.11.2022 - Lucrările de construcţie a podului suspendat peste Dunăre de la Brăila nu sunt finalizate, iar cele de la drumurile de legătură sunt la un stadiu fizic de aproximativ 40% deşi angajamentul antreprenorului a fost să dea în trafic podul împreună cu aproximativ 11 km din drumurile de legătură la sfârşitul acestui an, subliniază Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
"Constructorul podului suspendat peste Dunăre de la Brăila şi-a luat angajamentul public de mai multe ori că până la finalul acestui an se va putea circula pe pod între judeţele Brăila şi Tulcea. Din păcate, ritmul de lucru şi mobilizarea lasă încă de dorit, ceea ce face ca terminarea lucrărilor la acest obiectiv să fie în întârziere, deşi termenul contractual de finalizare era sfârşitul anului 2021. Precizăm că în acest moment nu sunt finalizate nici lucrările de construcţie a podului propriu-zis, iar cele de la drumurile de legătură sunt la un stadiu fizic de aproximativ 40%. Menţionăm că angajamentul antreprenorului a fost să dea în trafic podul suspendat (inclusiv testarea şi echiparea) împreună cu aproximativ 11 km din drumurile de legătură la sfârşitul anului 2022", se arată într-un comunicat al CNAIR.
Potrivit sursei citate, chiar cu extensia de timp de 193 de zile acordată pentru finalizarea lucrărilor prin decizia instanţei de apel, constructorul, Webuild, este în continuare în întârziere pe întregul proiect. În plus, această extensie, obţinută ca urmare a acţiunii în instanţă a Webuild SPA, se referă doar la o secţiune a obiectivului (partea de pod) şi nu la întregul contract, subliniază compania de drumuri.
CNAIR aşteaptă motivarea instanţei pentru a putea stabili exact ce presupune extensia de timp în cauză.
Potrivit sursei citate, chiar cu extensia de timp de 193 de zile acordată pentru finalizarea lucrărilor prin decizia instanţei de apel, constructorul, Webuild, este în continuare în întârziere pe întregul proiect. În plus, această extensie, obţinută ca urmare a acţiunii în instanţă a Webuild SPA, se referă doar la o secţiune a obiectivului (partea de pod) şi nu la întregul contract, subliniază compania de drumuri.
CNAIR aşteaptă motivarea instanţei pentru a putea stabili exact ce presupune extensia de timp în cauză.