CNAS le cere furnizorilor de servicii să nu amâne acordarea tratamentelor necesare pacientilor din cauza problemelor sistemului informatic

10.05.2018 - Problemele au început acum o săptămână, după încetarea unui contract de mentenanță.
"La ora actuală, la nivelul CNAS, se ia în calcul ca pentru întreaga perioadă în care s-au înregistrat probleme în funcţionarea sistemului informatic, transmiterea şi validarea serviciilor acordate de furnizorii aflaţi în contract cu casele de asigurări de sănătate să se facă în conformitate cu regulile aplicabile pentru perioadele de indisponibilitate a PIAS (Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate). În acest context, CNAS solicită furnizorilor de servicii de sănătate să trateze în continuare cu toată responsabilitatea problemele medicale ale asiguraţilor şi să nu amâne acordarea tratamentelor necesare acestora", precizează CNAS.
Potrivit sursei citate, circumstanţele apariţiei problemelor în funcţionarea sistemului imediat după încetarea unui contract de mentenanţă vor fi clarificate cu ajutorul unor specialiști.
Totodată, CNAS afirmă că se preocupă de asigurarea mentenanţei acelor componente ale sistemului care nu mai sunt acoperite contractual.
Specialiştii IT din cadrul instituţiei încearcă să soluționeze disfuncţionalităţile. Erorile pot fi semnalate de furnizorii de servicii de sănătate aflaţi în relaţii contractuale cu casele de asigurări de sănătate la adresa de e-mail suport.siui@casan.ro.