![](https://rvs.ro/uploads/news/photo-1553782097-130fef5d3e27.jpg)
15.11.2023 - Se pregătesc schimbări pentru elevii școlilor auto. Orele de curs vor fi mai numeroase, astfel încât cei care vor permis auto să învețe cât mai bine legislația rutieră. Instructorii spun că măsura era necesară, iar costurile nu se vor modifica foarte mult.
Proiectul, inițiat de parlamentarii UDMR, prevede creșterea numărului de ore de pregătire teoretică și practică, dar și de limitare a cailor putere pe care le pot avea automobilele conduse de șoferii debutanți, cu vârste până în 21 de ani.
Proiect de lege:
1. Conducătorilor cu vârsta de până la 21 de ani, precum şi cei care au o experienţă de conducere mai mică de un an pentru categoria de vehicule B, le este interzis să condueă vehicule care depăşesc 100 CP, respectiv 75 de kw în cazul vehiculelor electrice.
2. Numărul minim de ore de pregătire teoretică este de 25, iar cel de pregătire practică este de 45. (sursa: Senatul României)
Benedek Zacharie, iniţiator proiect, deputat UDMR: Am avut discuții inclusiv cu părinți ai căror copii au murit în accidente și cu un părinte al cărui fiu a fost de vină și au mai murit alți doi tineri în acea mașină, pe lângă fiu. Trebuie să se înțeleagă că am dorit să introducem acest articol ca să protejăm tinerii, nu contra lor.
Creșterea numărului de ore de curs ar fi utilă, spune unul dintre cei mai experimentați instructori din Capitală.
Grigore Vieru, instructor auto: Nu sunt suficiente cele 15-16 ședințe, 15 ședințe sunt valabile numai pentru 40% dar în rest nu, trebuie mai multe. La orice respingere la examen trebuie să mai cumpere 3 ședințe și dacă mai picau o dată, de două ori, de trei ori, ei ajungeau la același cumul de ore de pregătire în care luau examenul.
Mulţi şoferi începători spun că nu îşi doresc, în primii ani, un automobil cu o motorizare puternică.
Mai mult de o treime dintre tinerii până în 21 de ani sunt posesori de permis de conducere.
În 2021, tinerii cu vârsta cuprinsă între 18 și 29 de ani au fost vinovați pentru producerea a peste 1.100 de accidente rutiere grave, ceea ce reprezintă aproape 23% din total.
sursa: TVR
Proiectul, inițiat de parlamentarii UDMR, prevede creșterea numărului de ore de pregătire teoretică și practică, dar și de limitare a cailor putere pe care le pot avea automobilele conduse de șoferii debutanți, cu vârste până în 21 de ani.
Proiect de lege:
1. Conducătorilor cu vârsta de până la 21 de ani, precum şi cei care au o experienţă de conducere mai mică de un an pentru categoria de vehicule B, le este interzis să condueă vehicule care depăşesc 100 CP, respectiv 75 de kw în cazul vehiculelor electrice.
2. Numărul minim de ore de pregătire teoretică este de 25, iar cel de pregătire practică este de 45. (sursa: Senatul României)
Benedek Zacharie, iniţiator proiect, deputat UDMR: Am avut discuții inclusiv cu părinți ai căror copii au murit în accidente și cu un părinte al cărui fiu a fost de vină și au mai murit alți doi tineri în acea mașină, pe lângă fiu. Trebuie să se înțeleagă că am dorit să introducem acest articol ca să protejăm tinerii, nu contra lor.
Creșterea numărului de ore de curs ar fi utilă, spune unul dintre cei mai experimentați instructori din Capitală.
Grigore Vieru, instructor auto: Nu sunt suficiente cele 15-16 ședințe, 15 ședințe sunt valabile numai pentru 40% dar în rest nu, trebuie mai multe. La orice respingere la examen trebuie să mai cumpere 3 ședințe și dacă mai picau o dată, de două ori, de trei ori, ei ajungeau la același cumul de ore de pregătire în care luau examenul.
Mulţi şoferi începători spun că nu îşi doresc, în primii ani, un automobil cu o motorizare puternică.
Mai mult de o treime dintre tinerii până în 21 de ani sunt posesori de permis de conducere.
În 2021, tinerii cu vârsta cuprinsă între 18 și 29 de ani au fost vinovați pentru producerea a peste 1.100 de accidente rutiere grave, ceea ce reprezintă aproape 23% din total.
sursa: TVR