![](https://rvs.ro/uploads/news/photo-1551557479-80682eb12a86.jpg)
17.11.2023 - Cu două parcări uriașe care se dovedesc ineficiente și pline de gunoaie, autoritățile din Capitală încearcă să schimbe mentalitatea șoferilor cu încă una. De această dată, la intrarea în oraș, lângă staţia de metrou Tudor Arghezi, abia inaugurată. Deși gratuită timp de o lună, pacarea tot goală rămâne. Dincolo de comoditatea șoferilor e și o explicație îndreptățită, spun specialiștii în mobilitate urbană: aceea că transportul public e ineficient.
Parcarea va fi gratuită doar în prima lună, transmite primarul Sectorului 4, Daniel Băluţă. Apoi se va percepe un tarif de 3 lei pe zi, până la ora 23.00, iar noaptea 3 lei pe oră.
În celălalt capăt al oraşului, în parcarea din Străuleşti, bate vântul. La orele amiezii, erau ocupate doar 100 din cele 550 de locuri.
În cea de a treia parcare de tip park&ride a Bucureştiului, cea din Pantelimon, administrată de Primăria Municipiului Bucureşti, am găsit nu o mare de mașini, ci de gunoaie.
Parcarea e pur și simplu vandalizată. Iar instalaţia electrică nu mai funcţionează. Am găsit doar câteva maşini parcate.
Parcările de la marginea oraşului au fost gândide ca soluție mai ales pentru şoferii din Ilfov.
Stelian Bujduveanu, viceprimar, Primăria Municipiului Bucureşti: Asta este utilitatea parcărilor de tip park&ride. Ele trebuie să vină concomitent cu înnoirea parcului STB, creare de parcări în zona centrală cu plată şi o politică de enforcement așa cum o facem noi acum.
Irina Zamfirescu, specialist în mobilitate urbană: Teoretic, o parcare intermodală ca să aibă sens într-un oraş ar trebui să facă parte dintr-un sistem. Ar trebui să fie foarte bine conectată la transportul public. Ar trebui ca transportul public să fie extrem de eficient, în aşa fel încât oamenii să ştie foarte clar timpii de sosire atunci când îşi planifică o călătorie.
În alte oraşe europene, parcările de tip park&ride sunt adevărate noduri intermodale, folosite de toată lumea, nu doar de turiști, pentru că fac legături rapide cu transportul public sau alternativ.
sursa: TVR
În celălalt capăt al oraşului, în parcarea din Străuleşti, bate vântul. La orele amiezii, erau ocupate doar 100 din cele 550 de locuri.
În cea de a treia parcare de tip park&ride a Bucureştiului, cea din Pantelimon, administrată de Primăria Municipiului Bucureşti, am găsit nu o mare de mașini, ci de gunoaie.
Parcarea e pur și simplu vandalizată. Iar instalaţia electrică nu mai funcţionează. Am găsit doar câteva maşini parcate.
Parcările de la marginea oraşului au fost gândide ca soluție mai ales pentru şoferii din Ilfov.
Stelian Bujduveanu, viceprimar, Primăria Municipiului Bucureşti: Asta este utilitatea parcărilor de tip park&ride. Ele trebuie să vină concomitent cu înnoirea parcului STB, creare de parcări în zona centrală cu plată şi o politică de enforcement așa cum o facem noi acum.
Irina Zamfirescu, specialist în mobilitate urbană: Teoretic, o parcare intermodală ca să aibă sens într-un oraş ar trebui să facă parte dintr-un sistem. Ar trebui să fie foarte bine conectată la transportul public. Ar trebui ca transportul public să fie extrem de eficient, în aşa fel încât oamenii să ştie foarte clar timpii de sosire atunci când îşi planifică o călătorie.
În alte oraşe europene, parcările de tip park&ride sunt adevărate noduri intermodale, folosite de toată lumea, nu doar de turiști, pentru că fac legături rapide cu transportul public sau alternativ.
sursa: TVR