
”Conform expertizei, susţin că acea deteriorare a autostrăzii pe acel sector de drum a apărut din cauza unor cantităţi mari de apă, care potrivit declaraţiilor lor nu ar fi putut fi prevăzute. Ca atare, trebuie să prelungim perioada de 30 de zile pe care le-am acordat-o”, susține Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR.
Specialiștii de la Asociația Pro Infrastructură, care monitorizează construcțiile de autostrăzi din România, spun că, după observațiile lor, problemele nu au apărut în mod imprevizibil, așa cum a spus constructorul, ci din cauza unor greșeli de proiectare.
”Dacă nu îţi faci că lumea streaşină la casă, apa aia o să se infiltreze pe unde apucă ea. E la fel aici. S-a infiltrat, a băltit şi a angrenat terasamentele. Cu asfalt cu tot. Alunecă de la bază. Deci, trebuie scos tot. Făcut cu drenuri, făcută evacuarea apei că lumea, umplut la loc”, explică Ionuț Ciurea, director Executiv asociația Pro Infrastructură.
Din fericire, alunecarea s-a produs în zona nodului rutier, astfel că șoferii au nu fost deviați pe rute ocolitoare.
Șoferii care vin dinspre Sebeș și circulă înspre Turda ies de pe autostrada pe breteaua de ieșire, trec prin sensul giratoriu, iar apoi intră înapoi în autostrada fără să se creeze ambuteiaje.
Autostrada A10 Sebeș - Turda are 70 de kilometri și a fost finalizată în 2021, cu mai bine de patru ani întârziere. Primele semne ale alunecării de teren au apărut în noiembrie anul trecut, la început pe banda de urgență de la kilometrul 17, dar ulterior s-au extins. Între timp, a apărut o tasare a asfaltului, care s-a adâncit, ajungând acum la 15 centimetri.
sursa: TVR