![](https://rvs.ro/uploads/news/a-typical-scene-during-rush-hour-a-traffic-jam-with-rows-of-cars-waiting-to-get-off-the-next-exit_SYWPOCrs_(1).jpg)
05.11.2023 - Românii cumpără în continuare multe mașini la mâna a doua. Ultimele date arată că înmatriculările de mașini noi au crescut cu aproape 15% în primele zece luni din acest an, dar cele pentru maşini second hand s-au dublat. Specialiștii atrag atenția că folosirea maşinilor uzate, multe din import, are consecinţe grave asupra mediului, dar şi pentru siguranţa în trafic.
În primele zece luni ale acestui an, au fost înmatriculate peste 120 de mii de autoturisme noi, cu aproape 15% mai multe față de perioada similară din 2022. Sunt date ale Asociației Constructorilor Auto din România. Cifrele arată şi că, în aceeaşi perioadă, un număr dublu de maşini second hand au fost înregistrate la birourile de înmatriculări. Acest lucru este în contradicţie cu politicile de mediu, duce la creştere poluării şi afectează sănătatea populaţiei. Autorităţile nu au găsit încă soluţii pentru a inversa acest trend de pe piaţa auto.
Situaţia este alarmantă şi pentru că peste două treimi din maşinile care circulă pe șoselele din ţara noastră sunt mai vechi de 15 ani.
Potrivit datelor oficiale, din cele aproape 8 milioane de autoturisme înmatriculate în România, 2,4 milioane au o vechime între 16 și 20 de ani, iar 2,5 milioane sunt mai vechi de 20 de ani.
Prezenţa maşinilor vechi pe şosele creşte nesiguranţa în trafic şi încurjează service-urile care lucrează la negru.
Potrivit unui studiu, românii sunt mai interesaţi de preţ decât de starea tehnică a maşinii. Nivelul emisiilor de carbon, țara de origine a mașinii și siguranța nu sunt printre priorități.
sursa: TVR
În primele zece luni ale acestui an, au fost înmatriculate peste 120 de mii de autoturisme noi, cu aproape 15% mai multe față de perioada similară din 2022. Sunt date ale Asociației Constructorilor Auto din România. Cifrele arată şi că, în aceeaşi perioadă, un număr dublu de maşini second hand au fost înregistrate la birourile de înmatriculări. Acest lucru este în contradicţie cu politicile de mediu, duce la creştere poluării şi afectează sănătatea populaţiei. Autorităţile nu au găsit încă soluţii pentru a inversa acest trend de pe piaţa auto.
Situaţia este alarmantă şi pentru că peste două treimi din maşinile care circulă pe șoselele din ţara noastră sunt mai vechi de 15 ani.
Potrivit datelor oficiale, din cele aproape 8 milioane de autoturisme înmatriculate în România, 2,4 milioane au o vechime între 16 și 20 de ani, iar 2,5 milioane sunt mai vechi de 20 de ani.
Prezenţa maşinilor vechi pe şosele creşte nesiguranţa în trafic şi încurjează service-urile care lucrează la negru.
Potrivit unui studiu, românii sunt mai interesaţi de preţ decât de starea tehnică a maşinii. Nivelul emisiilor de carbon, țara de origine a mașinii și siguranța nu sunt printre priorități.
sursa: TVR