
82% dintre români declară că returnează toate ambalajele cu simbolul SGR. Procentul e semnificativ mai mare față de vara trecută, când doar 70% spuneau asta. Cel mai frecvent, românii se prezintă la punctele de colectare o dată sau de două-trei ori pe săptămână, iar cei mai activi sunt bărbații.
Recuperarea garanției este principalul motiv pentru care oamenii returnează ambalajele. 51% spun asta, cu 12 puncte procentuale mai mult față de vara trecută. Cei mai preocupați să-și recupereze banii sunt bărbații și persoanele cu vârste peste 45 de ani.
Categoriile cele mai returnate? Ambalajele din plastic conduc detașat (72%), urmate de cele din sticlă (60%) și de cele metalice (51%). De remarcat că bărbații au tendința să aducă înapoi toate tipurile de ambalaje, mai frecvent decât femeile.
Noul sistem a schimbat și obiceiurile de cumpărare. 36% dintre români declară că Se adaptează comportamentul: aleg ambalaje mai mari ca să plătească mai rar garanția, cumpără mai rar sau preferă produse mai ieftine.
Adevărul? Românii nu doar că s-au adaptat la SGR, dar încep să-l transforme într-un gest de rutină. Nu doar pentru bani, ci pentru că încet-încet se creează obiceiuri noi, poate mai responsabile.
sursa: TVR