
03.08.2023 - Costul vieţii şi evoluţia economiei îi îngrijorează pe românii din generaţiile Millennials şi Z şi îi determină să-şi amâne sau anuleze planurile de a-şi cumpăra o locuinţă sau de a-şi întemeia o familie, potrivit unui raport realizat de o companie de consultanţă.
Principalele motive de îngrijorare ale românilor din generaţiile Millennials şi Z sunt costul tot mai ridicat al vieţii de zi cu zi (pentru 44% dintre Millennials şi 33% dintre reprezentanţii Generaţiei Z) şi evoluţia economiei (pentru 27% dintre Millennials şi 22% dintre reprezentanţii Generaţiei Z), conform studiului Deloitte Global Gen Z and Millennial Survey 2023, realizat în 44 de ţări, inclusiv România.
"În acest context, tinerii din ţara noastră îşi amână sau anulează planurile legate de viaţa personală, precum achiziţionarea unei noi locuinţe (63% dintre Millennials şi 60% dintre exponenţii Generaţiei Z) şi întemeierea unei familii (33% dintre Millennials şi 48% dintre exponenţii Generaţiei Z), cât şi pe cele legate de viaţa profesională, precum solicitarea unei creşteri salariale sau a unei promovări (48% dintre Millennials şi 47% dintre exponenţii Generaţiei Z) ori schimbarea locului de muncă (47% dintre Millennials şi 46% dintre exponenţii Generaţiei Z). Topul preocupărilor tinerilor români este completat de educaţie şi dezvoltarea abilităţilor personale şi profesionale (pentru 20% dintre Millennials şi 35% dintre reprezentanţii Generaţiei Z)", susţin autorii studiului.
La nivel global, tot costul traiului este principala preocupare a tinerelor generaţii (pentru 42% dintre Millennials şi 35% dintre reprezentanţii Generaţiei Z), însă aceasta este urmată de schimbările climatice (23% dintre Millennials şi 21% dintre respondenţii Generaţiei Z) şi de raţă şomajului (20% dintre Millennials şi 22% dintre respondenţii Generaţiei Z).
Totodată, 58% dintre Millennials şi 38% dintre membrii Generaţiei Z din România afirmă că trăiesc de la un salariu la altul şi sunt îngrijoraţi că nu îşi vor mai putea susţine cheltuielile lunare, astfel că optează pentru un al doilea loc de muncă, cu fracţiune de normă sau cu normă întreagă (33% dintre Millennials şi 38% dintre Generaţia Z), pentru a-şi asigura o sursă suplimentară de venit (43% dintre Millennials şi 31% dintre Generaţia Z).
sursa: TVR
Principalele motive de îngrijorare ale românilor din generaţiile Millennials şi Z sunt costul tot mai ridicat al vieţii de zi cu zi (pentru 44% dintre Millennials şi 33% dintre reprezentanţii Generaţiei Z) şi evoluţia economiei (pentru 27% dintre Millennials şi 22% dintre reprezentanţii Generaţiei Z), conform studiului Deloitte Global Gen Z and Millennial Survey 2023, realizat în 44 de ţări, inclusiv România.
"În acest context, tinerii din ţara noastră îşi amână sau anulează planurile legate de viaţa personală, precum achiziţionarea unei noi locuinţe (63% dintre Millennials şi 60% dintre exponenţii Generaţiei Z) şi întemeierea unei familii (33% dintre Millennials şi 48% dintre exponenţii Generaţiei Z), cât şi pe cele legate de viaţa profesională, precum solicitarea unei creşteri salariale sau a unei promovări (48% dintre Millennials şi 47% dintre exponenţii Generaţiei Z) ori schimbarea locului de muncă (47% dintre Millennials şi 46% dintre exponenţii Generaţiei Z). Topul preocupărilor tinerilor români este completat de educaţie şi dezvoltarea abilităţilor personale şi profesionale (pentru 20% dintre Millennials şi 35% dintre reprezentanţii Generaţiei Z)", susţin autorii studiului.
La nivel global, tot costul traiului este principala preocupare a tinerelor generaţii (pentru 42% dintre Millennials şi 35% dintre reprezentanţii Generaţiei Z), însă aceasta este urmată de schimbările climatice (23% dintre Millennials şi 21% dintre respondenţii Generaţiei Z) şi de raţă şomajului (20% dintre Millennials şi 22% dintre respondenţii Generaţiei Z).
Totodată, 58% dintre Millennials şi 38% dintre membrii Generaţiei Z din România afirmă că trăiesc de la un salariu la altul şi sunt îngrijoraţi că nu îşi vor mai putea susţine cheltuielile lunare, astfel că optează pentru un al doilea loc de muncă, cu fracţiune de normă sau cu normă întreagă (33% dintre Millennials şi 38% dintre Generaţia Z), pentru a-şi asigura o sursă suplimentară de venit (43% dintre Millennials şi 31% dintre Generaţia Z).
sursa: TVR