
30.01.2025 - Neprezentarea la progrămările făcute la coafor, medic, mecanic sau chiar avocat poate aduce firmei pierderi financiare care, la finalul lunii, ajung şi la zeci de mii de lei. Şi cum fiecare leu începe să conteze serios, tot mai multe saloane de înfrumuseţare sau clinici stomatologice au început să ceară un avans în momentul programării. Conceptul este răspândit în străinătate.
Nespectarea programărilor făcute la coafor, mecanic sau la medicul stomatolog pare să fie sport naţional la noi. Un obicei care atrage după sine pierderi financiare consistente mediului de afaceri.
Sunt cabinete stomatologice unde, săptămânal, spre jumătate dintre pacienți nu ajung la programare. Iar la coafor, unul din trei clienţi nu mai merge la salon, la ora rezervată.
Simona Biţă, director clinică stomatologică: Dacă 3 pacienţi din 7, cei programaţi zilnic, nu se prezintă sau din varii motive, anulează într-un timp foarte scurt, pierderile ajung undeva la 1.200 – 1.500 de lei. Vorbim despre manopere simple, cum ar fi consultaţia.
Ca să mai recupereze din pagubă, dar şi ca să îi responsabilizeze pe oameni atunci când îşi fac programări, tot mai multe cabinete stomatologice, saloane de înfrumuseţare, cabinete de avocatură sau chiar service-uri auto au început să ceară achitarea unui avans în momentul programării.
Lucian Miess, fondator lanţ saloane de înfrumuseţare: Costurile fixe de funcţionare ale unei locaţii cum ar fi lumina, cum ar fi chiria, cum ar fi costul salariaţilor care vin la program, acele costuri orare rămân neacoperite şi nici unitatea de timp rezervată nu mai poate fi valorificată.
Şi sălile de fitness au o astfel de strategie: cine nu onorează cel puţin două programări la rând nu se mai poate înscrie la orele de grup pe o anumită perioadă de timp, dar poate merge în continuare la sală.
sursa: TVR
Nespectarea programărilor făcute la coafor, mecanic sau la medicul stomatolog pare să fie sport naţional la noi. Un obicei care atrage după sine pierderi financiare consistente mediului de afaceri.
Sunt cabinete stomatologice unde, săptămânal, spre jumătate dintre pacienți nu ajung la programare. Iar la coafor, unul din trei clienţi nu mai merge la salon, la ora rezervată.
Simona Biţă, director clinică stomatologică: Dacă 3 pacienţi din 7, cei programaţi zilnic, nu se prezintă sau din varii motive, anulează într-un timp foarte scurt, pierderile ajung undeva la 1.200 – 1.500 de lei. Vorbim despre manopere simple, cum ar fi consultaţia.
Ca să mai recupereze din pagubă, dar şi ca să îi responsabilizeze pe oameni atunci când îşi fac programări, tot mai multe cabinete stomatologice, saloane de înfrumuseţare, cabinete de avocatură sau chiar service-uri auto au început să ceară achitarea unui avans în momentul programării.
Lucian Miess, fondator lanţ saloane de înfrumuseţare: Costurile fixe de funcţionare ale unei locaţii cum ar fi lumina, cum ar fi chiria, cum ar fi costul salariaţilor care vin la program, acele costuri orare rămân neacoperite şi nici unitatea de timp rezervată nu mai poate fi valorificată.
Şi sălile de fitness au o astfel de strategie: cine nu onorează cel puţin două programări la rând nu se mai poate înscrie la orele de grup pe o anumită perioadă de timp, dar poate merge în continuare la sală.
sursa: TVR