
13.09.2025 - Pasajele subterane sau supraterane ar putea rezolva problema traficului aglomerat din Capitala. Primarii au deja planuri pentru mai multe astfel de investiții, dar avem și construcții ineficiente cum este pasajul Ciurel. Specialiştii în mobilitate urbană spun că pasajele au rostul lor dacă există o viziune de ansamblu, pentru întreaga Capitală.
Pasajul de la Apărătorii Patriei din sectorul 4 este singurul pasaj care se construieşte acum în Capitală.
Alături de Pasajul Europa Unită şi de pasajul care va fi construit peste şoseaua Olteniţei, acesta va închide inelul median de circulaţie al Bucureştiului şi va lega nordul de sudul oraşului, dau asigurări autorităţile. Rămâne însă de văzut şi în cât timp.
Cert este că în ultimii ani, pasajele care au fost construite în Capitală fie au mutat traficul dintr-o intersecţie în alta, aşa cum s-a întâmplat în cazul Pasajului de la Doamna Ghica, fie nu rezolva nimic – cum este cazul Pasajului Ciurel din Sectorul 6.
Pentru ca astfel de situaţii să nu se repete, specialiştii în mobilitate urbană spun că este necesară o strategie valabila la nivelul întregii Capitale.
Specialiştii au explicat că, un pasaj reprezintă doar o intervenţie punctuală pentru intersecţia pentru care a fost construit. Practic, fluidizează traficul într-un punct şi mută aglomeraţia la următoarea intersecţie.
În teorie, Primăria Capitalei ar avea o strategie.
Bucureștiul se află pe locul 19 in ceea ce priveşte congestia în trafic, din aproape o mie orașe studiate în întreaga lume.
sursa: TVR
Pasajul de la Apărătorii Patriei din sectorul 4 este singurul pasaj care se construieşte acum în Capitală.
Alături de Pasajul Europa Unită şi de pasajul care va fi construit peste şoseaua Olteniţei, acesta va închide inelul median de circulaţie al Bucureştiului şi va lega nordul de sudul oraşului, dau asigurări autorităţile. Rămâne însă de văzut şi în cât timp.
Cert este că în ultimii ani, pasajele care au fost construite în Capitală fie au mutat traficul dintr-o intersecţie în alta, aşa cum s-a întâmplat în cazul Pasajului de la Doamna Ghica, fie nu rezolva nimic – cum este cazul Pasajului Ciurel din Sectorul 6.
Pentru ca astfel de situaţii să nu se repete, specialiştii în mobilitate urbană spun că este necesară o strategie valabila la nivelul întregii Capitale.
Specialiştii au explicat că, un pasaj reprezintă doar o intervenţie punctuală pentru intersecţia pentru care a fost construit. Practic, fluidizează traficul într-un punct şi mută aglomeraţia la următoarea intersecţie.
În teorie, Primăria Capitalei ar avea o strategie.
Bucureștiul se află pe locul 19 in ceea ce priveşte congestia în trafic, din aproape o mie orașe studiate în întreaga lume.
sursa: TVR