Conform unui studiu realizat de Universitatea de Medicină Northwestern și publicat în jurnalul JAMA Dermatology, 40% din cele mai cumpărate și apreciate 65 de produse pentru protecție solară disponibile pe Amazon.com nu respectă recomadările minime date de Academia Americană de Dermatologie (AAD).
Shuai Xu, autorul studiului, spune că oamenii tind să se axeze mai mult pe probleme superficiale, precum miros sau textură, și văd aceste produse mai degrabă ca pe cosmetice, care trebuie în primul rând să arate și să se simtă bine în palmă. „Ca doctori, vrem să știm ce folosesc pacienții și să putem spune ceva despre asta, fiindcă protecția solară este o parte importantă a sănătății pielii. Noi ne raportăm la ea ca la o formă de tratament topic. Nu este un produs de lux”, citează Washington Post.
Prețul acestor produse poate varia destul de mult, însă nu variază în funcție de factorul de protecție (SPF), ci mai degrabă în funcție de brand și de capacitățile cosmetice (cum se absoarbe, cum miroase, dacă este noncomedogenic, dacă este potrivit pentru pielea sensibilă). Cremele în general tind să fie mai scumpe decât loțiunile și loțiune, decât sprayurile obișnuite. Totodată, rezistența la apă este un factor care poate crește prețul produsului, cât și faptul că produsul este destinat pentru bebeluși.
Companii cunoscute, precum Neutrogena și Eucerin, au în gamă și produse eficiente, dar și produse care nu îndeplinesc standardele AAD. Cu toate acestea, două mari grupuri din industrie, Personal Care Products Council și Consumer Healthcare Products Association, au atras atenția că rezultatele studiului nu arată că produsele analizate sunt ineficiente și că dacă nu respectă ghidul AAD nu înseamnă că nu ar mai trebui folosite. De exemplu, AAD recomandă ca toată lumea să folosească produse cu SPF 30+ și rezistente la apă. Cu toate acestea, sunt destule produse care oferă protecție minimă și fără rezistență la apă, fiindcă aceasta este dorința consumatorilor. Deci vina și responsabilitatea cade asupra celui care cumpără.
Cu toate acestea, un studiu realizat anul trecut de The Enviromental Working Group, organizație care are mai multă influență asupra consumatorilor decât AAD sau decât medicii dermatologi, conform lui Xu, arăta că 80% din peste 1.700 de produse care conțin SPF oferă protecție la un nivel inferior decât cel trecut pe ambalaj sau conțin ingrediente pe care nu ar trebui să le conțină. Raportul avertiza că, în majoritatea cazurilor, protecția solară maximă rămâne la 30-50 SPF, indiferent că pe ambalaj scrie 70 sau chiar 100 și că marca Neutrogena a obținut cele mai proaste rezultate, promițând un SPF mult mai mare decât cel real.