A fost lansată o campanie destinată prevenirii dezinformării în mediul online

23.05.2024 - Google a lansat, în parteneriat cu Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC), o campanie destinată prevenirii dezinformării în mediul online, în perioada pre-electorală, se arată într-un comunicat al companiei.
Potrivit specialiştilor, iniţiativa are în vedere educarea publicului în identificarea tehnicilor de manipulare folosite în comunicarea online, indiferent de mediu şi tip de conţinut (de la presă clasică la social media şi de la text la video), precum şi modul în care să reacţioneze şi să respingă argumentele înşelătoare. 
Campania se derulează prin intermediul unei platforme dedicate, disponibile la www.prebunking.withgoogle.com/ro. 
„Dezinformarea a fost identificată de experţi ca fiind cel mai mare risc la nivel global în următorii doi ani. Pentru România şi mare parte a Europei, dezinformarea este un subiect şi mai sensibil în acest an electoral. Pentru a combate manipularea pre-electorală, lansăm o campanie în care apelăm la unul dintre cele mai eficiente instrumente: educaţia. Abordarea pe care o folosim, prebunking-ul, este o tehnică de comunicare ce generează ‘anticorpi mentali’, ajutând oamenii să identifice şi să respingă viitoare încercări de manipulare. Obiectivul campaniei pe care am lansat-o alături de partenerul nostru, DNSC, este ca oamenii să înveţe să identifice manipularea, să respingă dezinformarea şi, astfel, să-şi formeze propriile opinii bazate pe argumente solide„, a declarat Elisabeta Moraru, director de ţară al Google România.

sursa: TVR