
Au mai rămas câteva zile până când se vor relua zborurile de pe Aeroportul Aurel Vlaicu, dacă pe Otopeni îmbarcarea durează 2 ore, la Băneasa va dura 60 de minute.
De la Băneasa vor decola aeronave private şi chartere, pe distanţe scurte, iar aerogara are o capacitate de 400 de pasageri pe oră.
Specialiștii în infrastructură consideră că erau necesare şi lucrări de extindere pentru ca Băneasa să poată prelua o parte din zborurile de pe Otopeni.
Aeroportul Băneasa a fost închis în 2012, pentru că Aerograra nu mai era sigură în caz de cutremur. În spatele deciziei de atunci s-au vehiculat şi interese imobiliare.
În 2011, clădirea aerogării construită între 1947 şi 1952 a fost declarată monument istoric.
Abia în 2019 s-a semnat contractul pentru reabilitare. Iar lucrările, care au costat aproximativ 13 milioane de euro, ar fi trebuit să fie gata pentru EURO 2020. Dar s-au încheiat abia toamna trecută.
Zgomotul avioanelor a fost o problemă reclamată vehement de locuitori cu mult înainte ca aeroportul să fie închis. Din 2009 avioanele puteau ateriza şi decola doar ziua. Iar cei care stau acum aproape de gardul aeroportului au păreri împărţite.
Aeroportul Băneasa este al treilea cel mai vechi din lume, încă funcțional.