
06.07.2025 - Echipamente defecte în hoteluri, băi cu infiltrații și urme de rugină, produse alimentare expirate, insecte vii și moarte, mucegaiuri, nereguli comerciale și de informare. În mai multe hypermarketuri din Constanța dar și din stațiuni au fost depistate abateri privind respectarea lanțului frigorific, deficiențe grave de igienă, nereguli comerciale și de informare. Comisarii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor sunt în control pe litoral și deja au dat primele amenzi.
„Nu vă mai uitați după oferte! Vă ia cu japca banii din buzunar! Un preț la raft, un preț la casă. Nu există oferte, există doar înșelăciune”, este mesajul de astăzi al președintelui ANPC, Cristian Popescu-Piedone, care este în control pe litoral.
„În cadrul Comandamentului Litoral 2025, în data de 4 iulie 2025, au avut loc mai multe controale în mai multe unități din Constanța care funcționează sub sigla: PROFI(Năvodari), MEGA IMAGE, LIDL„, a postat Piedone pe pagina sa de Facebook.
Principalele nereguli identificate în hypermarketurile verificate
• Abateri privind respectarea lanțului frigorific/ La vitrina de prezentare a produselor a fost măsurată o temperatură de 12°C, deși producătorul indica un interval de păstrare între 0-4°C sau maxim 7°C, ceea ce compromite siguranța alimentelor expuse
• Graficele de temperatură ale agregatelor frigorifice nu erau completate la zi, împiedicând monitorizarea corectă a condițiilor de depozitare
• Depozitare necorespunzătoare/ Ouăle erau depozitate împreună cu alte produse alimentare, contrar normelor privind vecinătatea produselor
• În spațiile de depozitare au fost identificate pânze de păianjen, straturi groase de praf, aglomerări de produse și nerespectarea criteriilor de vecinătate la depozitare
• Deficiențe grave de igienă/ În zona de patiserie/panificație, tăvile și tastele utilajelor nu erau igienizateâ
• Mai multe agregate frigorifice prezentau zone întinse de rugină, prezență de insecte vii și moarte și exces de mucegai
• La masa caldă, apa utilizată pentru menținerea preparatelor la temperatură optimă conținea impurități, punând în pericol sănătatea consumatorilorâ
• Nereguli comerciale și de informare
• Au fost identificate diferențe de calibru în defavoarea consumatorului, exemplu: piersici etichetate ca având calibru 35+ mm, dar în realitate măsurând doar 25 mm
• În spațiile de vânzare se aflau fructe și legume depreciate, cu lovituri mecanice, consistență moale sau semne de deshidratare
• S-au constatat promoții înșelătoare, cum ar fi ofertele de tip “5+1” la bere, fără ca produsul de referință să fie disponibil
• Unele produse nu aveau menționată țara de origine, informație esențială pentru consumatori.
În cadrul Comandamentului Litoral 2025, au fost verificați, până acum, peste 40 de operatori economici din zonele turistice de pe litoral, iar inspectorii au constatat lipsa covorașelor antiderapante în băi; Absența plaselor împotriva insectelor; Lipsa informațiilor privind meniul, alergenii și taxa SGR; Alimente expirate, inclusiv produse servite la micul dejun; Produse din carne fără etichete sau fără mențiunea datei deschiderii; Infiltrații în tavane, pereți deteriorați, băi cu mucegai; Vase și rafturi ruginite, tigăi arse, vopsea exfoliată; Congelatoare murdare, cu acumulări excesive de gheață; Lipsa autorizației DSV pentru activitatea de servire a mesei; Lipsa semnalizărilor privind adâncimea piscinelor și a avertismentelor din spațiile de joacă; Echipamente sanitare degradate (ex. robinete cu calcar și rugină); Lipsa verificării metrologice și a meniurilor în format accesibil pentru nevăzători (format 201).
Și joi au fost aplicate amenzi și s-au dispus șase suspendări temporare ale activității ale unor hypermarketuri.
„Nu vă mai uitați după oferte! Vă ia cu japca banii din buzunar! Un preț la raft, un preț la casă. Nu există oferte, există doar înșelăciune”, este mesajul de astăzi al președintelui ANPC, Cristian Popescu-Piedone, care este în control pe litoral.
„În cadrul Comandamentului Litoral 2025, în data de 4 iulie 2025, au avut loc mai multe controale în mai multe unități din Constanța care funcționează sub sigla: PROFI(Năvodari), MEGA IMAGE, LIDL„, a postat Piedone pe pagina sa de Facebook.
Principalele nereguli identificate în hypermarketurile verificate
• Abateri privind respectarea lanțului frigorific/ La vitrina de prezentare a produselor a fost măsurată o temperatură de 12°C, deși producătorul indica un interval de păstrare între 0-4°C sau maxim 7°C, ceea ce compromite siguranța alimentelor expuse
• Graficele de temperatură ale agregatelor frigorifice nu erau completate la zi, împiedicând monitorizarea corectă a condițiilor de depozitare
• Depozitare necorespunzătoare/ Ouăle erau depozitate împreună cu alte produse alimentare, contrar normelor privind vecinătatea produselor
• În spațiile de depozitare au fost identificate pânze de păianjen, straturi groase de praf, aglomerări de produse și nerespectarea criteriilor de vecinătate la depozitare
• Deficiențe grave de igienă/ În zona de patiserie/panificație, tăvile și tastele utilajelor nu erau igienizateâ
• Mai multe agregate frigorifice prezentau zone întinse de rugină, prezență de insecte vii și moarte și exces de mucegai
• La masa caldă, apa utilizată pentru menținerea preparatelor la temperatură optimă conținea impurități, punând în pericol sănătatea consumatorilorâ
• Nereguli comerciale și de informare
• Au fost identificate diferențe de calibru în defavoarea consumatorului, exemplu: piersici etichetate ca având calibru 35+ mm, dar în realitate măsurând doar 25 mm
• În spațiile de vânzare se aflau fructe și legume depreciate, cu lovituri mecanice, consistență moale sau semne de deshidratare
• S-au constatat promoții înșelătoare, cum ar fi ofertele de tip “5+1” la bere, fără ca produsul de referință să fie disponibil
• Unele produse nu aveau menționată țara de origine, informație esențială pentru consumatori.
În cadrul Comandamentului Litoral 2025, au fost verificați, până acum, peste 40 de operatori economici din zonele turistice de pe litoral, iar inspectorii au constatat lipsa covorașelor antiderapante în băi; Absența plaselor împotriva insectelor; Lipsa informațiilor privind meniul, alergenii și taxa SGR; Alimente expirate, inclusiv produse servite la micul dejun; Produse din carne fără etichete sau fără mențiunea datei deschiderii; Infiltrații în tavane, pereți deteriorați, băi cu mucegai; Vase și rafturi ruginite, tigăi arse, vopsea exfoliată; Congelatoare murdare, cu acumulări excesive de gheață; Lipsa autorizației DSV pentru activitatea de servire a mesei; Lipsa semnalizărilor privind adâncimea piscinelor și a avertismentelor din spațiile de joacă; Echipamente sanitare degradate (ex. robinete cu calcar și rugină); Lipsa verificării metrologice și a meniurilor în format accesibil pentru nevăzători (format 201).
Și joi au fost aplicate amenzi și s-au dispus șase suspendări temporare ale activității ale unor hypermarketuri.