ANAF: Anumiți contribuabili trebuie să folosească Spațiul Virtual Privat (SPV) de la 1 martie

22.02.2022 - Contribuabilii care desfăşoară activităţi economice într-o formă autorizată au obligaţia să transmită cererile, înscrisurile sau orice alte documente către organele fiscale doar prin Spaţiul Privat Virtual (SPV) începând de la 1 martie.
Obligativitatea transmiterii din 1 martie la organul fiscal central a cererilor, înscrisurilor sau a altor documente prin intermediul Spaţiului Privat Virtual a fost introdusă prin O.G. nr. 11/2021 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală şi reglementarea unor măsuri fiscale.
Cine este obligat să folosească Spaţiul Privat Virtual (SPV) de la 1 martie?
ANAF precizează faptul că obligaţia de a folosi Spaţiul Privat Virtual (SPV) se aplică persoanelor juridice, asocierilor şi altor entităţi fără personalitate juridică, persoanelor fizice care desfăşoară o profesie liberală sau exercită o activitate economică în mod independent ca persoane fizice autorizate, întreprinderilor individuale şi întreprinderilor familiale.
În situaţia în care contribuabilii sau plătitorii nu îşi îndeplinesc obligaţia comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanţă a cererilor, înscrisurilor sau oricăror altor documente, iar acestea sunt depuse la organul fiscal central în format letric, acestea nu vor fi luate în considerare, urmând ca instituţia fiscală să notifice contribuabilii/plătitorii cu privire la obligativitatea comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanţă.