Formularul este prevăzut de ordinul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) 2.048/2016 din Monitorul Oficial 533 și intră în vigoare în 15 zile de la publicare. Proiectul de formular a fost pus în dezbatere publică în urmă cu o lună într-o formă simplificată, susține ANAF, față de cea în vigoare până acum. În noua variantă apar două schimbări importante: prima este că numărul de documente care trebuie anexate scade de la 11 la 4, iar cea de-a doua este că apar cerințe/întrebări noi de informații detaliate.
Cerințele noi se referă la informații detaliate despre planurile de investiții, active, clienți/furnizori, conturi bancare, natură achizițiilor/livrărilor, țările de destinație sau dacă valoarea estimată a TVA aferentă achizițiilor este mai mare decât cea aferentă livrărilor.
Formularul 088 a fost cel mai reclamat pe site-ul Comisiei de tăiat hârtii pentru că mediul de afaceri susține că solicita un volum mare de informații irelevante din punctul de vedere al înregistrării în scopuri de TVA și pentru că a pus bariere pentru obținerea codului de TVA. Fără acest cod, companiile nu pot deduce taxa care, din acest motiv, devine o cheltuială suplimentară pentru business.