20.11.2025 - CFR Călători a prezentat astăzi primele locomotive şi vagoane modernizate prin PNRR. Lucrările au fost făcute de şase companii româneşti. Potrivit programului, până la finalul anului următor, ar urma să fie livrate toate cele 75 de locomotive şi aproape 140 de vagoane. O picătură într-un ocean, având în vedere atât starea precara a parcului CFR, cât şi a infrastructurii.
Aceasta este o fostă locomotiva diesel care a fost transformata în locomotivă electrică cu acumulatori.
În total, prin PNRR, până la finalul anului viitor ar urma să fie modernizate 140 de vagoane şi 75 de locomotive electrice, dintre care 20, vor fi transformate din locomotive diesel, în electrice. Asta însemnă modernizarea a aproximativ 15% din parcul activ de locomotive şi vagoane. Rămâne şi problema infrastructurii învechite.
De aici şi nemulţumirile pasagerilor faţă de condiţiile de călătorie.
Chiar şi cu aceste neajunsuri, biletele de tren se vor scumpi cu 10% odată cu intrarea în vigoare a noului Mers al Trenurilor, adică din 14 decembrie.
Vagoanele şi locomotivele CFR au o vechime medie de 32 de ani.
sursa: TVR Info
Aceasta este o fostă locomotiva diesel care a fost transformata în locomotivă electrică cu acumulatori.
În total, prin PNRR, până la finalul anului viitor ar urma să fie modernizate 140 de vagoane şi 75 de locomotive electrice, dintre care 20, vor fi transformate din locomotive diesel, în electrice. Asta însemnă modernizarea a aproximativ 15% din parcul activ de locomotive şi vagoane. Rămâne şi problema infrastructurii învechite.
De aici şi nemulţumirile pasagerilor faţă de condiţiile de călătorie.
Chiar şi cu aceste neajunsuri, biletele de tren se vor scumpi cu 10% odată cu intrarea în vigoare a noului Mers al Trenurilor, adică din 14 decembrie.
Vagoanele şi locomotivele CFR au o vechime medie de 32 de ani.
sursa: TVR Info