Consiliul Naţional al Audiovizualului a aprobat propunerea de introducere a unui nou mesaj de avertizare (din categoria "Pentru o viaţă sănătoasă"), privind importanţa timpului de calitate părinte-copil, în Proiectul de modificare a Codului CNA, la iniţiativa unui post de radio romanesc adresat copiilor.
Una dintre cele mai importante modificări este interzicerea apariţiei copiilor în reclamele la produsele alimentare, spre protecţia acestora (şi pentru a evita manipularea telespectatorilor minori), dar afectând astfel industria de advertising (urmând, probabil, ca reprezentanţii agenţiilor de publicitate să depună amendamente la acest Proiect de modificare a legislaţie audiovizuale – Codul CNA).
În aceeaşi şedinţă organizată miercuri a fost discutată şi propunerea de introducere în Cod, la Secţiunea a 6-a – "Publicitate la alimente" a mesajului "Pentru sănătatea emoţională a copilului dumneavoastră, petreceţi cât mai mult timp cu el". Potrivit unui comunicat transmis MEDIAFAX, CNA a aprobat această propunere.
Actualul articolul 120(4) din Cod prevede obligativitatea radiourilor şi televiziunilor de a difuza alternativ în cadrul calupurilor publicitare ce promovează alimente unul dintre următoarele mesaje de avertizare:
a) "Pentru o viaţă sănătoasă, consumaţi zilnic fructe şi legume";
b) "Pentru o viaţă sănătoasă, faceţi mişcare cel puţin 30 de minute în fiecare zi";
c) "Pentru o viaţă sănătoasă, consumaţi zilnic minimum 2 litri de lichide";
d) "Pentru o viaţă sănătoasă, respectaţi mesele principale ale zilei";
e) "Pentru sănătatea dumneavoastră evitaţi excesul de sare, zahăr şi grăsimi".
Daca va trece de dezbaterea publică şi va fi introdusă în textul modificat al Codului CNA, radiourile şi televiziunile vor fi obligate să difuzeze această avertizare care se va adăuga celor enumerate mai sus. De asemenea, o altă propunere făcută Consiliului a fost referitoare la introducerea unei avertizări de sănătate privind importanţa alăptatului.