CNAS anuntă că sistemul cardului de sănătate a fost repus în functiune după mai bine de o lună

08.08.2019 - Începând de marți, 6 august, a fost reluată funcționarea Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate (PIAS), anunță Casa Națională de Asigurări de Sănătate într-un comunicat preluat de Mediafax.
Conform reglementărilor legale, furnizorii de servicii medicale vor raporta online, în termen de 3 zile lucrătoare de la prestarea serviciului. Serviciile medicale vor fi semnate cu cardul, renunțându-se astfel la dispozițiile speciale utilizate pe perioada în care PIAS a fost indisponibilă online.
"În data de 1 august 2019, mare parte a problemelor PIAS a fost remediată de echipa mixtă formată din specialiști IT din sistemul de sănătate și din partea partenerilor care au contribuit la punerea în funcțiune a sistemului informatic. Ulterior, echipa tehnică a intervenit punctual acolo unde au fost depistate probleme care au cauzat imposibilitatea raportărilor zilnice sau lunare. Menționăm că, până la finalizarea unor contracte care să asigure mentenanța pentru toate componentele PIAS, echipa mixtă de specialiști va continua operațiunile de monitorizare și consolidare ale PIAS", precizează CNAS în comunicatul de presă.
Procedurile de achiziție a serviciilor de mentenanță au fost elaborate și urmează să fie demarate.