31.10.2024 - Începând cu 1 ianuarie 2025, Companiile de asigurări vor trebui să raporteze către ANAF toate persoanele fizice din România care au contractat asigurări de viață sau alte produse financiare similare.
Conform Ordonanței de Urgență 125 din 2024, această raportare se va face de două ori pe an. Noile măsuri au fost aprobate printr-o decizie de guvern și vor fi aplicate pentru toate persoanele rezidente care au aceste tipuri de polițe de asigurare.
Companiile de asigurări care nu respectă obligația de a raporta riscă amenzi cuprinse între 20.000 și 100.000 de lei. Scopul acestei măsuri este de a ajuta Agenția Națională de Administrare Fiscală să colecteze date esențiale în scopuri fiscale și să asigure conformitatea cu Directiva Europeană 2010/24/UE.
Aceasta presupune o mai bună asistență reciprocă în colectarea creanțelor și taxelor.
Ordonanța introduce și noi reglementări pentru operatorii economici. Printre acestea, servicii precum încărcarea vehiculelor electrice la automate vor fi exceptate de la obligativitatea emiterii de bonuri fiscale, dacă plata se face prin carduri de debit, credit sau aplicații de tip portofel electronic.
În plus, sancțiunile pentru lipsa caselor de marcat electronice vor fi suspendate până la 31 decembrie 2024, dacă operatorii economici demonstrează că au contracte pentru achiziționarea și instalarea acestor aparate.
În plus, se va suspenda până la 1 septembrie 2025 obligația de a prezenta informațiile prin cod QR pe bonurile fiscale, măsură care urmărește să faciliteze adaptarea operatorilor la noile tehnologii. Aceste modificări vizează asigurarea unei conformități fiscale mai riguroase, dar și sprijinirea adaptării companiilor la cerințele actuale.
sursa: TVR
Conform Ordonanței de Urgență 125 din 2024, această raportare se va face de două ori pe an. Noile măsuri au fost aprobate printr-o decizie de guvern și vor fi aplicate pentru toate persoanele rezidente care au aceste tipuri de polițe de asigurare.
Companiile de asigurări care nu respectă obligația de a raporta riscă amenzi cuprinse între 20.000 și 100.000 de lei. Scopul acestei măsuri este de a ajuta Agenția Națională de Administrare Fiscală să colecteze date esențiale în scopuri fiscale și să asigure conformitatea cu Directiva Europeană 2010/24/UE.
Aceasta presupune o mai bună asistență reciprocă în colectarea creanțelor și taxelor.
Ordonanța introduce și noi reglementări pentru operatorii economici. Printre acestea, servicii precum încărcarea vehiculelor electrice la automate vor fi exceptate de la obligativitatea emiterii de bonuri fiscale, dacă plata se face prin carduri de debit, credit sau aplicații de tip portofel electronic.
În plus, sancțiunile pentru lipsa caselor de marcat electronice vor fi suspendate până la 31 decembrie 2024, dacă operatorii economici demonstrează că au contracte pentru achiziționarea și instalarea acestor aparate.
În plus, se va suspenda până la 1 septembrie 2025 obligația de a prezenta informațiile prin cod QR pe bonurile fiscale, măsură care urmărește să faciliteze adaptarea operatorilor la noile tehnologii. Aceste modificări vizează asigurarea unei conformități fiscale mai riguroase, dar și sprijinirea adaptării companiilor la cerințele actuale.
sursa: TVR