07.03.2017- Numărul femeilor care se apucă de fumat crește într-un ritm alarmant, avertizează OMS, potrivit The Week. Numărul acestora a crescut cu 3% în Franţa, Republica Cehă și Lituania, și cu 7% în Austria.
Specialiștii sunt surprinși de acest trend, având în vedere că 17 ţări europene au impus restricţii pentru fumatul în public și multe produse din industrie au fost împovărate de taxe.
Deci cum de mai fumează atâţia europeni? De vină ar fi marketingul. Deși cele mai multe ţări au interzis reclamele la televizor, radio sau pe internet, puţine au interzis panourile publicitare cu reclame la ţigări și doar trei ţări din regiune au interzis toate formele de publicitate, directă sau indirectă.
Asta ar putea explica numărul mare de fumătoare, spune raportul OMS. Pentru a atrage femeile, companiile de ţigări apelează la pachete cu un design feminin, multe în culori roz, dar și la variaţii „light", „slim" și „superslim". În Franţa, designeri de top de haine se implică în găsirea unui pachet feminin unicat, iar Rusia a văzut mai mult de 100 de braduri noi de ţigări, doar pentru femei, care asociază fumatul cu imaginea modei și a extravaganţei.
Specialiștii sunt surprinși de acest trend, având în vedere că 17 ţări europene au impus restricţii pentru fumatul în public și multe produse din industrie au fost împovărate de taxe.
Deci cum de mai fumează atâţia europeni? De vină ar fi marketingul. Deși cele mai multe ţări au interzis reclamele la televizor, radio sau pe internet, puţine au interzis panourile publicitare cu reclame la ţigări și doar trei ţări din regiune au interzis toate formele de publicitate, directă sau indirectă.
Asta ar putea explica numărul mare de fumătoare, spune raportul OMS. Pentru a atrage femeile, companiile de ţigări apelează la pachete cu un design feminin, multe în culori roz, dar și la variaţii „light", „slim" și „superslim". În Franţa, designeri de top de haine se implică în găsirea unui pachet feminin unicat, iar Rusia a văzut mai mult de 100 de braduri noi de ţigări, doar pentru femei, care asociază fumatul cu imaginea modei și a extravaganţei.