
26.04.2025 - Cel mai recent studiu arată că mulți elevi din satele României sunt implicați în activități lucrative și nu mai au timp sau energie pentru școală. Alții nu primesc niciun fel de sprijin acasă când vine vorba de lecții sau teme. Iar aceste realități se reflectă direct în cifrele care, an de an, arată cât de fragile rămân rezultatele sistemului nostru de educație, mai ales în zonele vulnerabile.
Datele din cel mai recent studiu sunt îngrijorătoare: aproape două treimi dintre copiii de vârstă școlară din mediul rural, mai exact 62%, sunt implicați în activități lucrative. De multe ori, acești copii muncesc în gospodărie, au grijă de frații mai mici sau chiar contribuie la venitul familiei. În loc să își dedice timpul studiului, sunt nevoiți să împartă responsabilități de adulți, ceea ce le limitează drastic șansele la educație și dezvoltare pe termen lung.
Și când vine vorba de sprijinul acordat acasă, lucrurile nu stau mai bine. Potrivit studiului „Bunăstarea copiilor din mediul rural”, realizat de Fundația World Vision România, 2 din 10 copii, adică 19%, nu sunt ajutați niciodată la teme. În lipsa unui adult sau a unei persoane care să le explice ce nu înțeleg, acești elevi rămân în urmă încă din clasele primare, iar decalajele se adâncesc pe măsură ce înaintează în școală.
Așadar, lipsa sprijinului educațional și presiunea muncii de la vârste fragede duc la o realitate alarmantă: 4 din 10 copii de gimnaziu, adică 41%, nu își doresc să continue studiile la liceu. Mulți dintre ei preferă să se angajeze cât mai repede sau să urmeze un curs de calificare, în speranța că vor putea contribui la venitul familiei. Astfel, educația devine o opțiune secundară, nu o prioritate, iar șansele de reușită pe termen lung scad drastic.
În acest context îngrijorător, apar și vești bune. World Vision România a anunțat un nou parteneriat strategic cu Fundația Dacia pentru România, începând cu 2025. Scopul: reducerea abandonului școlar și sprijinirea copiilor din comunități vulnerabile să își continue educația.
Prin acest parteneriat, deja 15 elevi din județul Dolj vor fi susținuți în programul „Vreau în clasa a 9-a”, un proiect care le oferă meditații, mentorat, sprijin financiar, ateliere de dezvoltare personală și chiar tabere de vară. E un pas concret spre o Românie în care copiii nu sunt nevoiți să aleagă între muncă și școală, ci își pot construi un viitor prin educație.
sursa: TVR
Datele din cel mai recent studiu sunt îngrijorătoare: aproape două treimi dintre copiii de vârstă școlară din mediul rural, mai exact 62%, sunt implicați în activități lucrative. De multe ori, acești copii muncesc în gospodărie, au grijă de frații mai mici sau chiar contribuie la venitul familiei. În loc să își dedice timpul studiului, sunt nevoiți să împartă responsabilități de adulți, ceea ce le limitează drastic șansele la educație și dezvoltare pe termen lung.
Și când vine vorba de sprijinul acordat acasă, lucrurile nu stau mai bine. Potrivit studiului „Bunăstarea copiilor din mediul rural”, realizat de Fundația World Vision România, 2 din 10 copii, adică 19%, nu sunt ajutați niciodată la teme. În lipsa unui adult sau a unei persoane care să le explice ce nu înțeleg, acești elevi rămân în urmă încă din clasele primare, iar decalajele se adâncesc pe măsură ce înaintează în școală.
Așadar, lipsa sprijinului educațional și presiunea muncii de la vârste fragede duc la o realitate alarmantă: 4 din 10 copii de gimnaziu, adică 41%, nu își doresc să continue studiile la liceu. Mulți dintre ei preferă să se angajeze cât mai repede sau să urmeze un curs de calificare, în speranța că vor putea contribui la venitul familiei. Astfel, educația devine o opțiune secundară, nu o prioritate, iar șansele de reușită pe termen lung scad drastic.
În acest context îngrijorător, apar și vești bune. World Vision România a anunțat un nou parteneriat strategic cu Fundația Dacia pentru România, începând cu 2025. Scopul: reducerea abandonului școlar și sprijinirea copiilor din comunități vulnerabile să își continue educația.
Prin acest parteneriat, deja 15 elevi din județul Dolj vor fi susținuți în programul „Vreau în clasa a 9-a”, un proiect care le oferă meditații, mentorat, sprijin financiar, ateliere de dezvoltare personală și chiar tabere de vară. E un pas concret spre o Românie în care copiii nu sunt nevoiți să aleagă între muncă și școală, ci își pot construi un viitor prin educație.
sursa: TVR