26.04.2023 - "Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România a constatat că Fondul de Garantare a Asiguraţilor (FGA) plăteşte despăgubiri în condiţii mai dezavantajoase decât City Insurance sau Euroins. Atragem atenţia asupra pericolului ca industria de reparaţii auto să fie băgată în faliment prin acest ritm al plăţilor făcute de FGA! În prezent, industria de reparaţii auto are peste 140.000 de dosare de daună nedespăgubite nici de City Insurance, nici de FGA, şi peste 160.000 de dosare de daună neachitate de Euroins şi nedespăgubite de FGA", se menţionează într-un comunicat.
Potrivit sursei citate, cele aproximativ 300.000 de dosare de daună neachitate încă de FGA sunt în valoare de 600 de milioane de euro, la care se adaugă costurile judiciare, onorariile avocaţilor şi dobânzile bancare.
"În realitate, paguba produsă industriei de reparaţii auto este de peste 1 miliard de euro, în timp ce preţul RCA a crescut cu 250% doar în ultimii 2 ani şi ar fi crescut şi mai mult, dacă nu ar fi avut loc 'îngheţarea' preţurilor RCA pentru 6 luni", subliniază sursa citată.
COTAR atrage atenţia asupra faptului că niciun guvern nu poate gestiona consecinţele negative generate de falimentul a peste 5.000 de unităţi reparatoare care au colaborat cu aceste societăţi de asigurări.
De asemenea, semnalează că în raportul ASF privind Evoluţia Pieţei de Asigurări în primele 9 luni ale anului 2022, (ultimul raport pentru anul 2022), la pagina 39 se regăseşte următoarea concluzie: "La finalul primelor nouă luni ale anului 2022, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, nivelul daunei medii a crescut cu 5%, în timp ce prima medie RCA a crescut cu 71%."
"Aşadar, conform datelor ASF, dauna medie a crescut cu 5%, în timp ce prima RCA medie a crescut cu 71% - de 14 ori mai mult! Această concluzie ar trebui avută în vedere de către toţi cei care aleg sa învinovăţească unităţile reparatoare şi păgubiţii din România, în loc să-şi recunoască vina sau măcar să încerce cu bună-credinţă găsirea unor soluţii la criza pe care au creat-o", susţin reprezentanţii COTAR.
Potrivit sursei citate, cele aproximativ 300.000 de dosare de daună neachitate încă de FGA sunt în valoare de 600 de milioane de euro, la care se adaugă costurile judiciare, onorariile avocaţilor şi dobânzile bancare.
"În realitate, paguba produsă industriei de reparaţii auto este de peste 1 miliard de euro, în timp ce preţul RCA a crescut cu 250% doar în ultimii 2 ani şi ar fi crescut şi mai mult, dacă nu ar fi avut loc 'îngheţarea' preţurilor RCA pentru 6 luni", subliniază sursa citată.
COTAR atrage atenţia asupra faptului că niciun guvern nu poate gestiona consecinţele negative generate de falimentul a peste 5.000 de unităţi reparatoare care au colaborat cu aceste societăţi de asigurări.
De asemenea, semnalează că în raportul ASF privind Evoluţia Pieţei de Asigurări în primele 9 luni ale anului 2022, (ultimul raport pentru anul 2022), la pagina 39 se regăseşte următoarea concluzie: "La finalul primelor nouă luni ale anului 2022, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, nivelul daunei medii a crescut cu 5%, în timp ce prima medie RCA a crescut cu 71%."
"Aşadar, conform datelor ASF, dauna medie a crescut cu 5%, în timp ce prima RCA medie a crescut cu 71% - de 14 ori mai mult! Această concluzie ar trebui avută în vedere de către toţi cei care aleg sa învinovăţească unităţile reparatoare şi păgubiţii din România, în loc să-şi recunoască vina sau măcar să încerce cu bună-credinţă găsirea unor soluţii la criza pe care au creat-o", susţin reprezentanţii COTAR.