
17.07.2025 - Un mecanic de tren se afla la muncă pe locomotivă de 52 de ore încontinuu atunci când a fost implicat într-un incident feroviar produs în decembrie 2024 la Lotru, potrivit Agenției de Investigare Feroviară Română (AGIFER).
Mecanicul locomotivei care a produs în decembrie 2024 un incident feroviar la Lotru, când a pus trenul de marfă în mișcare fără să aibă liber de la impiegat și a talonat un macaz, se afla la muncă de 52 de ore, se arată în raportul publicat de AGIFER și citat de Club Feroviar.
Incidentul a avut loc pe 11 decembrie 2024 pe secția de circulația Piatra Olt- Podu Olt, în raza de activitate a Sucursalei Regionale de Căi Ferate Craiova și s-a ”manifestat prin plecarea trenului de marfă nr. 57423 (aparținând PSP Cargo Group SA) de la linia nr. 2 din stația CFR Lotru, fără respectarea prevederilor instrucționale, având ca urmare depășirea mărcii de siguranță”.
Mecanicul a pus trenul în mișcare fără să aibă indicația de liber a semaforului, iar după ce a parcurs o distanță de 180 m cu viteza de 11 km/oră a lovit un macaz, rupând ciocul pentru controlul poziției macazului. După o staționare de doar 8 secunde, mecanicul a pus marfarul în mișcare înapoi și a parcurs o distanță de 164 de metri, după care trenul a fost oprit, se arată în raport.
Mecanicul a rămas fără permis pentru 2 luni
”Din data de 08 decembrie, ora 14:00, până pe 11 decembrie 2024, ora 18:40, mecanicul de locomotivă a efectuat un timp de muncă de 52 de ore și 40 de minute având o durată a serviciului continuu pe locomotivă de 51 de ore și 55 de minute. Această durată depășește cu 39 de ore și 55 de minute limita admisă de prevederile Ordinului MTI nr. 256 din 29 martie 2013, conform căruia, în cazul conducerii/deservirii locomotivei în echipă completă, serviciul continuu maxim admis pe locomotivă pentru trenurile de marfă este de 12 ore”, se arată în Raportul de investigare.
Autorii documentului precizează că ”starea fizică și psihică a personalului care a condus și deservit trenul de marfă nr. 57423, ce era afectată de stresul și oboseala acumulate ca urmare a depășirii serviciului continuu maxim admis pe locomotivă, neasigurarea duratei corespunzătoare a timpului de odihnă a constituit un factor în producerea incidentului”.
sursa: stirileprotv.ro
Mecanicul locomotivei care a produs în decembrie 2024 un incident feroviar la Lotru, când a pus trenul de marfă în mișcare fără să aibă liber de la impiegat și a talonat un macaz, se afla la muncă de 52 de ore, se arată în raportul publicat de AGIFER și citat de Club Feroviar.
Incidentul a avut loc pe 11 decembrie 2024 pe secția de circulația Piatra Olt- Podu Olt, în raza de activitate a Sucursalei Regionale de Căi Ferate Craiova și s-a ”manifestat prin plecarea trenului de marfă nr. 57423 (aparținând PSP Cargo Group SA) de la linia nr. 2 din stația CFR Lotru, fără respectarea prevederilor instrucționale, având ca urmare depășirea mărcii de siguranță”.
Mecanicul a pus trenul în mișcare fără să aibă indicația de liber a semaforului, iar după ce a parcurs o distanță de 180 m cu viteza de 11 km/oră a lovit un macaz, rupând ciocul pentru controlul poziției macazului. După o staționare de doar 8 secunde, mecanicul a pus marfarul în mișcare înapoi și a parcurs o distanță de 164 de metri, după care trenul a fost oprit, se arată în raport.
Mecanicul a rămas fără permis pentru 2 luni
”Din data de 08 decembrie, ora 14:00, până pe 11 decembrie 2024, ora 18:40, mecanicul de locomotivă a efectuat un timp de muncă de 52 de ore și 40 de minute având o durată a serviciului continuu pe locomotivă de 51 de ore și 55 de minute. Această durată depășește cu 39 de ore și 55 de minute limita admisă de prevederile Ordinului MTI nr. 256 din 29 martie 2013, conform căruia, în cazul conducerii/deservirii locomotivei în echipă completă, serviciul continuu maxim admis pe locomotivă pentru trenurile de marfă este de 12 ore”, se arată în Raportul de investigare.
Autorii documentului precizează că ”starea fizică și psihică a personalului care a condus și deservit trenul de marfă nr. 57423, ce era afectată de stresul și oboseala acumulate ca urmare a depășirii serviciului continuu maxim admis pe locomotivă, neasigurarea duratei corespunzătoare a timpului de odihnă a constituit un factor în producerea incidentului”.
sursa: stirileprotv.ro