
16.09.2025 - Inteligenţa Artificială este o solutie mai ieftină decât meditaţiile, reiese dintr-un studiu realizat recent. Elevii recunosc că sunt familiarizaţi cu AI-ul şi o folosesc deseori. Dar spacialistii cred că, în lipsa unei instruiri corespunzătoare, profesorii, elevii şi părinţii nu reuşesc să fructifice avantajele acestui instrument.
Inteligenţa artificială, un subiect sensibil pentru profesori, e foarte populară printre elevi.
Uneori o mai folosesc pentru inspiraţie, doar că nu o folosesc niciodată pentru a-mi face temele în complet.
Avantajele sunt că o fac mai repede, dar dezavantajele sunt că nu înveţi prea multe.
Mai dă uneori erori, mi-am făcut o temă la română şi mi-a dat complet altă chestie şi de atunci nu mai am încredere.
Pentru experţi lucrurile sunt simple. Toţi actorii din sistemul educaţional trebuie să înţeleagă mecanismele de funcţionare ale inteligenţei artificiale.
Gabi Bartic, CEO platformă educaţională: Dacă nu vom şti ce poate să facă Inteligenţa Artificială nu vom şti să o stăpânim. Problema este cum anume formulăm cerinţa, cum anume formulăm temele, astfel încât să ne asigurăm că elevul şi nu Inteligenţa Artificială răspunde la temă, la sarcină.
Daniela Vişoianu, expert educaţie: Studiile ne arată că, dacă faci tema cu Inteligenţa Artificială şi dai un test imediat, ai reţinut 10 – 20% din informaţie, peste o săptămână nu ştii mai nimic.
În cel mai recent studiu privind digitalizarea sistemului de educaţie din România, realizat de Edge Institute, inteligenţa artificială apare ca o alternativă mai ieftină decât meditaţiile pentru aproape jumătate dintre respondenţi, din toate generaţiile.
Cred şi mai mult în aceste instrumente revoluționare cei din mediul urban mare şi cu un nivel ridicat de educaţie.
Studiul arată și percepţii legate de rolul AI: crearea de biblioteci digitale şi reducerea stresului şi volumului de muncă al profesorilor.
Robert Berza, director executiv Edge Institut: La nivel de efecte negative evident că se pot sublinia aşteptările ca inteligenţa artificială să alieneze puţin mai mult copiii şi să scadă timpul petrecut în interacţiuni umane.
Potrivit rezultatelor studiului, nota pe care românii o acordă şcolii, așa cum funcționează acum, este 6, 7.
sursa: TVR
Inteligenţa artificială, un subiect sensibil pentru profesori, e foarte populară printre elevi.
Uneori o mai folosesc pentru inspiraţie, doar că nu o folosesc niciodată pentru a-mi face temele în complet.
Avantajele sunt că o fac mai repede, dar dezavantajele sunt că nu înveţi prea multe.
Mai dă uneori erori, mi-am făcut o temă la română şi mi-a dat complet altă chestie şi de atunci nu mai am încredere.
Pentru experţi lucrurile sunt simple. Toţi actorii din sistemul educaţional trebuie să înţeleagă mecanismele de funcţionare ale inteligenţei artificiale.
Gabi Bartic, CEO platformă educaţională: Dacă nu vom şti ce poate să facă Inteligenţa Artificială nu vom şti să o stăpânim. Problema este cum anume formulăm cerinţa, cum anume formulăm temele, astfel încât să ne asigurăm că elevul şi nu Inteligenţa Artificială răspunde la temă, la sarcină.
Daniela Vişoianu, expert educaţie: Studiile ne arată că, dacă faci tema cu Inteligenţa Artificială şi dai un test imediat, ai reţinut 10 – 20% din informaţie, peste o săptămână nu ştii mai nimic.
În cel mai recent studiu privind digitalizarea sistemului de educaţie din România, realizat de Edge Institute, inteligenţa artificială apare ca o alternativă mai ieftină decât meditaţiile pentru aproape jumătate dintre respondenţi, din toate generaţiile.
Cred şi mai mult în aceste instrumente revoluționare cei din mediul urban mare şi cu un nivel ridicat de educaţie.
Studiul arată și percepţii legate de rolul AI: crearea de biblioteci digitale şi reducerea stresului şi volumului de muncă al profesorilor.
Robert Berza, director executiv Edge Institut: La nivel de efecte negative evident că se pot sublinia aşteptările ca inteligenţa artificială să alieneze puţin mai mult copiii şi să scadă timpul petrecut în interacţiuni umane.
Potrivit rezultatelor studiului, nota pe care românii o acordă şcolii, așa cum funcționează acum, este 6, 7.
sursa: TVR