„Principala cauză de producere a accidentelor rutiere în Bucureşti este traversarea neregulamentară. Altă cauză, neacordarea de prioritate a şoferilor pentru pietoni, nepăstrarea distanţei faţă de vehiculul din faţă, dar şi neadaptarea vitezei la condiţiile de trafic sau de carosabil umed. De foarte multe ori, în momentul în care se constată că într-o anumită zonă a municipiulului București au loc accidente cu aceași cauză, ceea ce se numeşte punct negru. Sunt şi acţiuni menite să responsabilizeze şi conştientizeze conducătorii auto”, a explicat Ovidiu Munteanu, purtătorul de cuvânt al Politiei Rutiere București.
În general, şoselele cu risc sunt late, nu sunt semaforizate şi le permit şoferilor să apese mai tare acceleraţia. Fiecare sector al Capitalei are punctele lui negre, iar în tot Bucureștiul sunt peste 50. Câteva dintre ele au rămas pe hartă de ani de zile.
Spre exemplu, intersecția Calea Moşilor cu strada Mihai Eminescu. În ultimul an, nouă persoane au fost rănite aici în șapte accidente produse pentru că şoferii nu şi-au acordat prioritate.
De asemenea, la Podul Ciurel de pe Șoseaua Virtuţii au avut loc zece accidente, un mort şi 13 răniţi.
Pentru pietoni, cel mai periculos loc este în sectorul trei. Deşi bulevardul are vizibilitate bună, pietonii nu au prioritate nici pe trecere. Intersecția Jean Steriadi cu Theodor Pallady poate a fi banală, dar nu este o săptămână în care un om să nu fie rănit într-un accident de maşină.
Deoarece pentru că este o intersecţie cu probleme, poliţiştii supraveghează locul cel puţin 12 ore pe zi. Un şofer, de exemplu, aproape că a lovit o doamnă în vârstă care mergea pe trecerea de pietoni. A fost oprit şi a rămas fără permis.
În fiecare an, în Capitală, 60 de oameni mor în accidente rutiere. Cei mai mulţi sunt pietoni care nu primesc prioritate sau care traversează prin loc nepermis.