03.04.2018 - Sistemul va transmite locul exact în care s-a produs accidentul. Dispozitivul, care intră în dotarea standard a autoturismelor, din această săptămână, costă aproximativ 100 de euro şi foloseşte un card SIM pentru apelare. Se declanşează automat, odată cu airbag-ul şoferului, dar poate fi acţionat şi manual.
Încă din 2012, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a prezentat soluţia românească de integrare a sistemului eCall în platforma tehnică a Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112.
Graţie sistemului eCall, şoferii care conduc automobile echipate cu acest sistem au avantajul unui răspuns mai rapid din partea autorităţilor în cazul unui accident grav, deoarece sistemul apelează automat serviciile de urgenţă.
Odată ce numărul unic de urgenţă 112 a fost apelat, serviciul eCall informează operatorul uman că este vorba de un apel automat, apoi îi face legătura cu şoferul automobilului. Încă de la iniţierea apelului, automobilul informează operatorul 112 despre tipul vehiculului, numărul de persoane aflate la bord, direcţia de mers şi coordonatele GPS ale acestuia.
Încă din 2012, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a prezentat soluţia românească de integrare a sistemului eCall în platforma tehnică a Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112.
Graţie sistemului eCall, şoferii care conduc automobile echipate cu acest sistem au avantajul unui răspuns mai rapid din partea autorităţilor în cazul unui accident grav, deoarece sistemul apelează automat serviciile de urgenţă.
Odată ce numărul unic de urgenţă 112 a fost apelat, serviciul eCall informează operatorul uman că este vorba de un apel automat, apoi îi face legătura cu şoferul automobilului. Încă de la iniţierea apelului, automobilul informează operatorul 112 despre tipul vehiculului, numărul de persoane aflate la bord, direcţia de mers şi coordonatele GPS ale acestuia.