
18.05.2022 - Cei care l-au conceput au pornit de la premisa unor teste ușoare, care să nu pună presiune pe elevi și să nu-i streseze. "Modelul acesta funcționează în sisteme avansate de educație", a explicat ministrul Educației, marți seară, la televiziunea publică.
"Ne plângem de foarte multă vreme că nota 8 sau nota 9 din Colegiul Sf. Sava nu echivalează sub nicio formă aceleași note - 8 sau 9 - dintr-o școală din mediul rural, spre exemplu. Evaluarea standardizată are acest avantaj de a spori relevanța rezultatelor", a explicat el. Potrivit ministrului, testele nu înlocuiesc tezele și nu se finalizează cu note.
Potrivit ministrul Educației, în perioada 30 mai - 10 iunie vor fi administrate testele pentru clasele I până la clasa a VII-a. În perioada 30 mai - 8 iunie vor fi administrate aceste teste la clasele a IX-a, a X-a și XI-a. Sunt exceptați elevii claselor terminale, a VIII-a și a XII-a.
Testarea va fi adaptată programei fiecărui an de studiu.
"În 329 de școli vor fi testați aproximativ 100 de mii de elevi, (...) adaptat fiecărei clase, adaptat programei analitice, programei fiecărui an de studiu, pentru fiecare disciplină - limba română, matematică și la liceu avem și istoria", a declarat ministrul.
"Cei mici pot să considere acest test și o simplă joacă, dar competențele vor fi analizate foarte serios", a precizat Cîmpeanu.
Aceste teste "nu au nicio legătură cu tezele".
"Am spus că renunțăm la obligativitatea tezelor. Aceste teste, foarte important (...) nu se finalizează nici cu note, cum se finalizează tezele, de aceea nu înlocuiesc tezele, nici nu fac clasificări, nici nu fac ierarhizări - nici în rândul elevilor, nici în rândul profesorilor, nici în rândul școlilor", a subliniat ministrul.
El a adus și un set de argumente pro-testare.
"Avem o testare care, așa cum spunea și profesorul Dragoș Iliescu care, precizez, este autorul acestor teste și este șeful Școlii Doctorale de Științele Educației și Psihologie din cadrul Universității din București, sunt o sursă de stres minim, nu stresează elevii, testele sunt de 30 de minute pentru învățământul primar, dar pot fi rezolvate și într-un timp mai scurt, și de 60 de minute pentru învățământul gimnazial și liceal", a explicat ministrul Educației.
Astfel, avem și o relevanță a rezultatelor, atrage atenția ministrul.
"Ne plângem de foarte multă vreme că nota 8 sau nota 9 din Colegiul Sf. Sava nu echivalează sub nicio formă aceleași note - 8 sau 9 - dintr-o școală din mediul rural, spre exemplu. Evaluarea standardizată are acest avantaj, de a spori relevanța rezultatelor", a adăugat el.
"Ne plângem de foarte multă vreme că nota 8 sau nota 9 din Colegiul Sf. Sava nu echivalează sub nicio formă aceleași note - 8 sau 9 - dintr-o școală din mediul rural, spre exemplu. Evaluarea standardizată are acest avantaj de a spori relevanța rezultatelor", a explicat el. Potrivit ministrului, testele nu înlocuiesc tezele și nu se finalizează cu note.
Potrivit ministrul Educației, în perioada 30 mai - 10 iunie vor fi administrate testele pentru clasele I până la clasa a VII-a. În perioada 30 mai - 8 iunie vor fi administrate aceste teste la clasele a IX-a, a X-a și XI-a. Sunt exceptați elevii claselor terminale, a VIII-a și a XII-a.
Testarea va fi adaptată programei fiecărui an de studiu.
"În 329 de școli vor fi testați aproximativ 100 de mii de elevi, (...) adaptat fiecărei clase, adaptat programei analitice, programei fiecărui an de studiu, pentru fiecare disciplină - limba română, matematică și la liceu avem și istoria", a declarat ministrul.
"Cei mici pot să considere acest test și o simplă joacă, dar competențele vor fi analizate foarte serios", a precizat Cîmpeanu.
Aceste teste "nu au nicio legătură cu tezele".
"Am spus că renunțăm la obligativitatea tezelor. Aceste teste, foarte important (...) nu se finalizează nici cu note, cum se finalizează tezele, de aceea nu înlocuiesc tezele, nici nu fac clasificări, nici nu fac ierarhizări - nici în rândul elevilor, nici în rândul profesorilor, nici în rândul școlilor", a subliniat ministrul.
El a adus și un set de argumente pro-testare.
"Avem o testare care, așa cum spunea și profesorul Dragoș Iliescu care, precizez, este autorul acestor teste și este șeful Școlii Doctorale de Științele Educației și Psihologie din cadrul Universității din București, sunt o sursă de stres minim, nu stresează elevii, testele sunt de 30 de minute pentru învățământul primar, dar pot fi rezolvate și într-un timp mai scurt, și de 60 de minute pentru învățământul gimnazial și liceal", a explicat ministrul Educației.
Astfel, avem și o relevanță a rezultatelor, atrage atenția ministrul.
"Ne plângem de foarte multă vreme că nota 8 sau nota 9 din Colegiul Sf. Sava nu echivalează sub nicio formă aceleași note - 8 sau 9 - dintr-o școală din mediul rural, spre exemplu. Evaluarea standardizată are acest avantaj, de a spori relevanța rezultatelor", a adăugat el.