
25.06.2022 - Generația pentru care jumătate din gimnaziu a însemnat școală online, vacanțe și întreruperi neprevăzute, distanțare și măști în clase și, mai ales, izolare față de colegi, prieteni și profesori, a primit azi rezultatele la primul examen important din viață, Evaluarea Națională. Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a vorbit despre acest examen la TVR INFO.
Rezultatele Evaluării Naționale au fost cele mai bune din ultimul deceniu, însă au creat și unde de șoc la Ministerul Educației.
Este nevoie de schimbări, de mai multe inspecții la clase și de dotări în școli. Sunt concluzii prezentate de ministrul Educaţiei.
Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației: Nu mă îngrijorează faptul că doar 6 la sută dintre elevi au reușit să identifice o formă geometrică nefamiliară. Era gândit de la bun început. Dimpotrivă, mă surprinde plăcut faptul că avem 2966 de note de 10 la Matematică. Deci înseamnă că există printre cei 148 000 de elevi aproape 3000 care au reușit să rezolve o problemă complicată pentru vârsta lor. Alte lucruri sunt îngrijorătoare. E îngrijorător, de exemplu, faptul că 15 la sută dintre elevi nu au reușit să facă 10+10:10 (...). Chiar mă întreb cum acei profesori nu au observat în clasa a V-a, a VI-a, a VII-a, a VIII-a, acești elevi au probleme cu ordinea operațiilor.
Ministrul Educației vrea schimbarea curriculei și metodei de predare, mai ales după ce s-a constatat că sunt elevi care nu înțeleg ceea ce citesc sau nu știu operații matematice simple.
Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației: Este clar că avem nevoie de o schimbare de curriculum la aceste discipline. Este o problemă și de metodă de predare, și de curriculum. Este clar că avem colegi profesori care, din păcate, au fost departe de programa pe care ar fi trebuit să o respecte în interesul elevilor.
Rezultatele Evaluării Naționale au fost cele mai bune din ultimul deceniu, însă au creat și unde de șoc la Ministerul Educației.
Este nevoie de schimbări, de mai multe inspecții la clase și de dotări în școli. Sunt concluzii prezentate de ministrul Educaţiei.
Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației: Nu mă îngrijorează faptul că doar 6 la sută dintre elevi au reușit să identifice o formă geometrică nefamiliară. Era gândit de la bun început. Dimpotrivă, mă surprinde plăcut faptul că avem 2966 de note de 10 la Matematică. Deci înseamnă că există printre cei 148 000 de elevi aproape 3000 care au reușit să rezolve o problemă complicată pentru vârsta lor. Alte lucruri sunt îngrijorătoare. E îngrijorător, de exemplu, faptul că 15 la sută dintre elevi nu au reușit să facă 10+10:10 (...). Chiar mă întreb cum acei profesori nu au observat în clasa a V-a, a VI-a, a VII-a, a VIII-a, acești elevi au probleme cu ordinea operațiilor.
Ministrul Educației vrea schimbarea curriculei și metodei de predare, mai ales după ce s-a constatat că sunt elevi care nu înțeleg ceea ce citesc sau nu știu operații matematice simple.
Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației: Este clar că avem nevoie de o schimbare de curriculum la aceste discipline. Este o problemă și de metodă de predare, și de curriculum. Este clar că avem colegi profesori care, din păcate, au fost departe de programa pe care ar fi trebuit să o respecte în interesul elevilor.