Între frica de AI și încrederea în profesori

13.11.2025 - Speriați de tehnologie și de tot ce ține de inteligența artificială, părinții din România cred totuși că digitalizarea educației este benefică.
Potrivit unui studiu recent, aproape 70% dintre părinți cred că digitalizarea poate îmbunătăți calitatea educației, iar un sfert văd „dovezi clare” că reforma digitală funcționează deja.
Studiul subliniază existența a trei profiluri distincte de părinți: tradiționaliști – mai ales în mediul rural, pragmatici – axați pe utilitate și pe piața muncii, și civici – asociați cu educație superioară și valori democratice. Părinții civici au cea mai mare încredere în școală și în profesori.
Când vine vorba despre dependențele copiilor, 64% dintre părinți cred că familia este principalul responsabil pentru prevenirea consumului de droguri, în timp ce 22% indică statul sau autoritățile. Doar 9% dau vina pe școală.
De altfel, majoritatea părinților au mare încredere în școală, dar mai puțină în administrația locală sau în minister.
80% dintre părinți cred că „școala este cea mai sigură investiție pentru viitorul copilului”. Educația rămâne un simbol al speranței colective, nu doar un serviciu public.