
12.09.2025 - România se confruntă cu un deficit semnificativ de profesori în disciplinele de științe exacte. Un raport OECD din 2024 arată că ţara noastră se află printre cele 18 state care semnalează deja lipsa de profesori calificați la ciclul secundar în materii precum matematica și „științele naturii” (care includ biologia, chimia, fizica).
În practică, deficitul național era estimat la aproximativ 3.800 de profesori la începutul anului școlar 2022-2023.
Lucrurile s-au înrăutățit și mai mult, între timp. La Fizică nu mai avem niciun profesor, la nivel național, care să se titularizeze în ultimii 10 ani. Anul acesta, în cadrul concursului pentru ocuparea posturilor de profesor de fizică au fost înscriși aproximativ 200 de candidați, deși numărul de posturi libere era de aproximativ 700, potrivit secretarului de stat în Ministerul Educației, Sorin Ion. El a mai spus că situații similare sunt și la discipline precum chimie, informatică/TIC și matematică, toate acestea fiind materii de Bacalaureat.
sursa: ziare.com
În practică, deficitul național era estimat la aproximativ 3.800 de profesori la începutul anului școlar 2022-2023.
Lucrurile s-au înrăutățit și mai mult, între timp. La Fizică nu mai avem niciun profesor, la nivel național, care să se titularizeze în ultimii 10 ani. Anul acesta, în cadrul concursului pentru ocuparea posturilor de profesor de fizică au fost înscriși aproximativ 200 de candidați, deși numărul de posturi libere era de aproximativ 700, potrivit secretarului de stat în Ministerul Educației, Sorin Ion. El a mai spus că situații similare sunt și la discipline precum chimie, informatică/TIC și matematică, toate acestea fiind materii de Bacalaureat.
sursa: ziare.com