Preșcolarii cărora le este predată bunătatea învaţă mai bine

Performanţele academice ale unor preșcolari implicaţi într-un experiment în cadrul căruia le-au fost predate lecţii despre empatie, implicare și gândire asupra prezentului au crescut semnificativ, spun experţii educaţionali de la Universitatea din Wisconsin. Lecţiile le-au îmbunătăţit performanţele în îndeplinirea unor sarcini ce le pot anticipa succesul viitor (măsurând capacitatea lor de autoreţinere, disciplină și bunătate).
Copiii participanţi la studiu au jucat mai multe jocuri în care au fost invitaţi să se gândească la oameni care le fac în vreun fel bine. De exemplu, la șoferul autobuzului de școală și la rolul pe care acesta îl are în viaţa lor. Unul dintre elevi relata că jocul lui favorit a fost „Belly Buddies”, în care trebuia să se concentreze asupra unei pietricele așezate pe burticile copiilor așezaţi pe jos, pe spate.
Sam Wang, cercetător în neuroștiinţe la Universitatea Princeton, sublinia că, „pentru a-i învăţa pe copii să își exercite voinţa nu e neapărat nevoie de activităţi neplăcute pentru copil. De fapt, lecţia autocontrolului prin exercitarea voinţei este cel mai eficient predată atunci când copilul se distrează, se simte bine. Când copiii se joacă, învaţă cel mai mult; sunt relaxaţi; sunt fericiţi,” a conchis Wang, citat de Big Think.

sursa: semneletimpului.ro/ redactor: Alina Kartman