Protectia consumatorilor europeni: același gust, aceeași calitate a produselor în toată Uniunea Europeană

02.04.2019 - Parlamentul European și Consiliul au ajuns astăzi la un acord provizoriu privind consolidarea normelor în materie de protecție a consumatorilor și aplicarea mai eficientă a acestora. Principalele îmbunătățiri vor fi sporirea gradului de transparență de care beneficiază consumatorii atunci când fac cumpărături online, sancțiuni eficace și norme clare care să abordeze problema dublului standard de calitate a produselor în UE. Comisia Europeană a propus noile norme în luna aprilie a anului trecut, în cadrul pachetului intitulat „Noile avantaje pentru consumatori”.
Prim-vicepreședintele Frans Timmermans a declarat: „Pachetul aprobat astăzi este menit să-i protejeze pe consumatori printr-o transparență sporită și printr-o aplicare fermă a normelor, în cazul în care sunt induși în eroare. Datorită acestui pachet, consumatorii vor ști ce cumpără și de la cine cumpără.”
Věra Jourová, comisarul pentru justiție, consumatori și egalitate de gen, a adăugat: „Acest pachet va pune capăt standardelor duble din cadrul pieței unice. Consumatorii nu ar mai trebui să fie induși în eroare de produse diferite prezentate ca fiind identice. Comercianții care vor continua să-i înșele pe consumatori vor fi aspru sancționați. De asemenea, acest pachet va asigura o protecție sporită a consumatorilor în mediul online și va îmbunătăți transparența cumpărăturilor online.”
Măsurile adoptate vor oferi consumatorilor beneficii concrete.