
07.07.2025 - Canicula a afectat şi transporturile. Pe calea ferată, călătorii au reclamat că în multe vagoane climatizarea nu a funcţionat sau nu a făcut faţă căldurii în exces. Din motive de siguranţă, CFR Infrastructură a anunţat restricţii de viteză. Şi pe şosele, compania de drumuri a interzis circulaţia pentru unele categorii de vehicule pentru a proteja asfaltul.
Cele mai mari probleme au apărut mai ales a trenurile cu tracţiune diesel. Călătorii au reclamat că instalaţiile de climatizare nu au funcţionat deloc sau nu au făcut faţă temperaturilor caniculare.
Şi în gări a fost foarte cald. Pasagerii care au aşteptat trenurile s-au răcorit cum au putut.
Reprezentanţii companiilor feroviare susţin că instalaţiile de climatizare din vagoane au fost proiectate să reziste unor temperaturi mai mici decât cele actuale.
„În condiții de temperaturi exterioare de peste 35°C la umbră, echivalentul a 50-80°C la soare, lângă trenuri, agregatele de climatizare pot funcționa sub parametrii normali sau pot intra automat în regim de ventilație, pentru a preveni avarii grave. Aceste disfuncționalități sunt determinate de condiții climatice extreme, care pot depăși limitele tehnice de funcționare ale echipamentelor actuale”, au transmis reprezentanţii CFR Calatori.
Sindicaliştii consideră însă că problema putea fi evitată.
Din motive de siguranţă, CFR Infrastructură impune restricţii de viteză atunci când temperaturile depăşesc 50 de grade la nivelul şinei.
Sunt adaptate zonei climatice II din care fac parte ţări precum Ungaria, Austria, Germania şi Danemarca. Valurile de căldură din ultimii ani au generat însă temperaturi comparabile cu zona climatică I, de care aparţin ţări mediteraneene ca Grecia, Italia, Spania şi Turcia.
sursa: TVR
Cele mai mari probleme au apărut mai ales a trenurile cu tracţiune diesel. Călătorii au reclamat că instalaţiile de climatizare nu au funcţionat deloc sau nu au făcut faţă temperaturilor caniculare.
Şi în gări a fost foarte cald. Pasagerii care au aşteptat trenurile s-au răcorit cum au putut.
Reprezentanţii companiilor feroviare susţin că instalaţiile de climatizare din vagoane au fost proiectate să reziste unor temperaturi mai mici decât cele actuale.
„În condiții de temperaturi exterioare de peste 35°C la umbră, echivalentul a 50-80°C la soare, lângă trenuri, agregatele de climatizare pot funcționa sub parametrii normali sau pot intra automat în regim de ventilație, pentru a preveni avarii grave. Aceste disfuncționalități sunt determinate de condiții climatice extreme, care pot depăși limitele tehnice de funcționare ale echipamentelor actuale”, au transmis reprezentanţii CFR Calatori.
Sindicaliştii consideră însă că problema putea fi evitată.
Din motive de siguranţă, CFR Infrastructură impune restricţii de viteză atunci când temperaturile depăşesc 50 de grade la nivelul şinei.
Sunt adaptate zonei climatice II din care fac parte ţări precum Ungaria, Austria, Germania şi Danemarca. Valurile de căldură din ultimii ani au generat însă temperaturi comparabile cu zona climatică I, de care aparţin ţări mediteraneene ca Grecia, Italia, Spania şi Turcia.
sursa: TVR