Românii ar putea primi, în continuare, cu întârziere, facturile pentru energie electrică.

01.12.2022 - Furnizorii reclamă că trebuie să modifice, din nou, softurile pentru a aplica noile prețuri plafonate.
Dar autoritatea de reglementare în energie vrea ca perioada de facturare să fie lunară şi a pregătit reguli.
Companiile de utilități sunt nevoite să modifice, din nou, programele de facturare pentru a include noile prețuri plafonate decise de parlamentari, zilele trecute. Modificarea trebuie să fie realizată până la 1 ianuarie, când se aplică noile tarife.
Schimbarea vine însă în condițiile în care unii furnizori abia au terminat de actualizat softurile cu regulile vechi, impuse de Guvern, în septembrie.
Autoritatea de Reglementare în Energie a amendat, luna aceasta, cu 380.000 de lei, mai multe companii de utilități pentru emiterea cu întârziere a facturilor. Acum, instituția a pregătit reguli noi astfel încât perioada de facturare să fie lunară.
În plus, dacă furnizorii vor emite facturile pentru o perioadă mai mare decât cea prevăzută în contract, atunci vor fi obligați, la cererea clientului, să eșaloneze plata.
Noile reguli propuse de ANRE sunt în dezbătare publică, timp de 30 de zile. Între timp, unii clienți încă mai așteaptă facturile.
O factură neîncasată la timp e o problemă în plus și pentru companiile de utilități. Mai mult, reprezentații furnizorilor avertizează că unele societăți riscă să intre în blocaj financiar în perioada sezonului rece în condițiile în care autoritățile întârzie deconturile pentru schema de compensare a prețurilor.