Concret, ordonanţa spune că pot fi organizate secţii de votare şi în alte localităţi decât cele în care îşi au sediul misiunile diplomatice sau oficiile consulare. Mai mult, înfiinţarea acestora poate fi făcută la propunerea Ministerului de Externe, „în termen de 15 zile de la aducerea la cunoştinţă publică a datei alegerilor."
Guvernul simplifică şi procedurile de înscriere în Registrul Electoral. Cei care vor să voteze prin corespondenţă la alegerile generale vor putea trimite actele necesare pentru înscriere şi prin email, nu doar prin poştă sau personal.
Paşii sunt destul de simpli. Nu trebuie decât să fie completată o cerere cu numele, prenumele şi codul numeric personal al alegătorului. În plus, acesta trebuie să ataşeze şi o copie a actului de identitate şi una a documentului care dovedeşte reşedinţa sau a paşaportului, cu menţionarea statului de domiciliu.
Până acum, peste 6.000 de români care locuiesc peste hotare s-au înscris în Registrul Electoral, dintre care aproape 4.800 au optat pentru votul prin corespondenţă.
Proiectul de Ordonanţă de Urgenţă elimină şi o serie de articole care împiedicau votul pe liste suplimentare în cazul alegătorilor cu domiciliul în ţară şi cu reşedinţa în străinătate. Actul normativ va fi discutat cel mai probabil în septembrie, în prima şedinţă de Guvern de după revenirea Parlamentului din vacanţă.