![](https://rvs.ro/uploads/news/prachechnaja-v-podvale_4.jpg)
31.08.2019 - Românii nu se mai satură de electronice şi electrocasnice noi. Piaţa crește de la an la an. În primele şase luni din 2019 s-au cumpărat electronice şi electrocasnice de 1,43 miliarde de euro. Cu două procente mai mult faţă de perioada similară a anului trecut. E o creştere dublă față de piețele din Vest.
Cel mai bine s-au vândut maşinile de spălat şi frigiderele. Surpriza a venit de la uscătoarele de rufe. Au înregistrat cea mai mare creştere, de aproape 47 la sută, deşi vânzările n-au sărit de şase milioane de euro.
În primele şase luni ale acestui an, românii au cumpărat electrocasnice mari în valoare de 283 de miloane de euro, cu 14% mai mult faţă de perioada similară a anului trecut. Dar nu este cea mai mare creștere.
90 la sută din vânzările de electronice o reprezintă televizoarele. În valoare totală de aproape 190 de milioane de euro.
Cea mai bună performanţă au avut-o în schimb phablet-urile, adică telefoanele inteligente cu ecrane foarte mari. Vânzări de 500 de milioane de euro într-o jumătate de an, iar creşterea faţă de anul trecut a fost de 115 la sută.
În toată această ecuaţie în care vorbim aproape numai despre creşteri, retailerii spun că au contat foarte mult şi programele oferite de autorităţi. Pe de o parte, programul Rabla pentru electrocasnice, al Ministerului Mediului, pe de altă parte, cel puţin în București, programul Eco-voucher al Primăriei Capitalei.
Cel mai bine s-au vândut maşinile de spălat şi frigiderele. Surpriza a venit de la uscătoarele de rufe. Au înregistrat cea mai mare creştere, de aproape 47 la sută, deşi vânzările n-au sărit de şase milioane de euro.
În primele şase luni ale acestui an, românii au cumpărat electrocasnice mari în valoare de 283 de miloane de euro, cu 14% mai mult faţă de perioada similară a anului trecut. Dar nu este cea mai mare creștere.
90 la sută din vânzările de electronice o reprezintă televizoarele. În valoare totală de aproape 190 de milioane de euro.
Cea mai bună performanţă au avut-o în schimb phablet-urile, adică telefoanele inteligente cu ecrane foarte mari. Vânzări de 500 de milioane de euro într-o jumătate de an, iar creşterea faţă de anul trecut a fost de 115 la sută.
În toată această ecuaţie în care vorbim aproape numai despre creşteri, retailerii spun că au contat foarte mult şi programele oferite de autorităţi. Pe de o parte, programul Rabla pentru electrocasnice, al Ministerului Mediului, pe de altă parte, cel puţin în București, programul Eco-voucher al Primăriei Capitalei.