06.02.2017- Elevii de gimnaziu nu vor mai fi obligaţi să citească operele scriitorilor clasici, iar profesorul poate propune pentru studiu texte din literatura universală sau chiar texte nonliterare, precum postări online, instrucţiuni, prospecte, sms-uri, potrivit proiectului de programă şcolară pus în dezbatere publică de Ministerul Educaţiei.
Noua programă pentru gimnaziu, care ar trebui aplicată începând cu anul şcolar 2017-2018, elimină obligativitatea studierii operelor marilor clasici la Limba şi Literatura Română, care rămâne doar cu titlu de reomandare. Astfel, programa lasă la latitudinea profesorului dacă alege un scriitor clasic sau contemporan destinat studiului aprofundat, potrivit proiectului pus în dezbatere de către Ministerul Educaţiei.
Concret, la textele recomandate pentru lectură, proiectul prevede materiale ficţionale şi nonficţionale, literare şi nonliterare din literatura clasică şi contemporană, postări online, instrucţiuni, prospecte şi chiar sms-uri. Totodată, noua programă doreşte să îi deprindă pe elevi să manifeste un „comportament empatic cultural şi intercultural“, prin asocierea unor experienţe proprii de viaţă şi lectură cu acelea provenite din alte culturi, făcând apel la joc de rol, proiecte tematice etc. De asemenea, potrivit proiectului, elevul ar trebui să ajungă la comportamentul empatic şi prin valorificarea elementelor învăţate la alte discipline, precum geografie, istorie, muzică, desen, realizându-se astfel o interdisciplinaritate.
Noua programă pentru gimnaziu, care ar trebui aplicată începând cu anul şcolar 2017-2018, elimină obligativitatea studierii operelor marilor clasici la Limba şi Literatura Română, care rămâne doar cu titlu de reomandare. Astfel, programa lasă la latitudinea profesorului dacă alege un scriitor clasic sau contemporan destinat studiului aprofundat, potrivit proiectului pus în dezbatere de către Ministerul Educaţiei.
Concret, la textele recomandate pentru lectură, proiectul prevede materiale ficţionale şi nonficţionale, literare şi nonliterare din literatura clasică şi contemporană, postări online, instrucţiuni, prospecte şi chiar sms-uri. Totodată, noua programă doreşte să îi deprindă pe elevi să manifeste un „comportament empatic cultural şi intercultural“, prin asocierea unor experienţe proprii de viaţă şi lectură cu acelea provenite din alte culturi, făcând apel la joc de rol, proiecte tematice etc. De asemenea, potrivit proiectului, elevul ar trebui să ajungă la comportamentul empatic şi prin valorificarea elementelor învăţate la alte discipline, precum geografie, istorie, muzică, desen, realizându-se astfel o interdisciplinaritate.