Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate a fost nefuncţională, luni, din cauza unor noi probleme tehnice, serviciile medicale fiind acordate în regim off-line până la remedierea defecţiunilor, a anunţat Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS).
Potrivit CNAS, Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate este indisponibilă de luni de la ora 10.00, din cauza unor probleme tehnice.
"Pâna la remedierea problemelor tehnice apărute, serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale se acordă/se eliberează în regim off-line. Pentru transmiterea şi validarea serviciilor acordate în această perioadă sunt aplicabile dispoziţiile art.199-202 din H.G. 161/2016, cu modificările şi completările ulterioare şi ale art. 361 – 364 din H.G. 206/2015, cu modificările şi completările ulterioare”, a precizat sursa citată.
Până la termenul de raportare a activităţii lunare pentru perioada în care au fost constatate întreruperi în funcţionarea Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate, preşedintele CNAS va emite un ordin, în baza acestor prevederi legale.
În urmă cu aproape o lună, sistemul informatic al cardului naţional de sănătate a fost nefuncţional 72 de ore, din cauza unor probleme tehnice de comunicaţie între unele componente ale sistemului. În perioada în care sistemul a fost nefuncţional, serviciile medicale şi farmaceutice au funcţionat în regim off-line.
Sistemul informatic al cardului naţional de asigurări de sănătate a fost indisponibil şi în 1 şi 2 noiembrie, tot din cauza unor probleme tehnice.
Potrivit măsurilor aprobate pe 26 octombrie de Executiv, CNAS constată şi comunică, prin publicarea pe site-ul propriu, întreruperile în funcţionarea PIAS.