Sâmbătă şi duminică – program de lucru cu publicul pentru eliberarea documentelor de identitate, în contextul alegerilor

20.11.2024 -Direcţia Generală de Evidenţă a Persoanelor a Municipiului Bucureşti anunţă programul de lucru cu publicul pentru eliberarea documentelor de identitate necesare votului, activitatea urmând a se desfăşura şi în zilele de sâmbătă şi duminică, în următoarele trei săptămâni, în contextul alegerilor prezidenţiale şi parlamentare.
”Vrei să îţi exprimi votul la alegerile pentru Preşedintele României, respectiv pentru Senat şi Camera Deputaţilor? Verifică dacă actul tău de identitate este în termenul de valabilitate, iar dacă a expirat solicită un nou act de identitate la serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor în a cărui rază teritorială domiciliezi”, transmite Primăria Capitalei.
Primăria Municipiului Bucureşti, prin Direcţia Generală de Evidenţă a Persoanelor a Municipiului Bucureşti, îndrumă şi coordonează activitatea serviciilor publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor ale sectoarelor 1-6 şi asigură condiţiile optime necesare desfăşurării procesului electoral, venind în sprijinul cetăţenilor municipiului Bucureşti de a-şi exercita dreptul la vot, prin eliberarea unor acte de identitate ca urmare a expirării, pierderii, furtului sau deteriorării celor deţinute anterior, conform următorului program de lucru cu publicul:
* între orele 08,00 – 16,00: în datele de 23.11.2024, 30.11.2024 şi 07.12.2024 (Sâmbătă)
* între orele 07,00 – 21,00: în datele de 24.11.2024, 01.12.2024 şi 08.12.2024 (duminică)
Cartea de identitate se eliberează cetăţeanului român pe baza cererii scrise a acestuia şi a documentelor cu care, potrivit legii, se face dovada numelui de familie şi a prenumelui, datei de naştere, statutului civil, cetăţeniei române şi a adresei de domiciliu sau adresei de reşedinţă, după caz, se arată într-un comunicat transmis AGERPRES.
Contravaloarea producerii şi eliberării cărţii de identitate este de 7 lei şi se achită astfel:
* Direcţia Publică de Evidenţă a Persoanelor şi Stare Civilă Sector 1 – online pe site-ul Ghişeul.ro/ transfer bancar/ Internet Banking (se va prezenta la ghişeu chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate), fizic la Bănci, Oficii Poştale în contul: RO05TREZ70121330208XXXXX CUI: 12293095 sau la:
– Direcţia Generală de Impozite şi Taxe Locale Sector 1 (Piaţa Amzei nr. 13, Sector 1, Bucureşti);
– Centre Impozite şi Taxe Locale Sector 1;
– Primăria Sectorului 1 Bucureşti (Bd. Banu Manta nr. 9, Sector 1, Bucureşti).
* Direcţia Publică de Evidenţă a Persoanelor şi Stare Civilă Sector 2 – la toate oficiile poştale de pe raza sectorului 2; prin SMS, apelând numărul scurt 7530, cu textul (S2CI7 pentru CI şi S2CI1 pentru CIP) urmat de CNP;
* Direcţia Generală de Evidenţa Persoanelor Sector 3 – la ghişeele birourilor de evidenţă a persoanelor;
* Direcţia Generală de Evidenţă a Persoanelor Sector 4 – la toate oficiile poştale de pe raza sectorului 4 şi Direcţia Generală de Impozite şi Taxe Locale Sector 4, precum şi on-line, pe site-ul propriu (www.deps4.ro);
* Direcţia Evidenţa Persoanelor Sector 5 – la toate oficiile poştale, la filialele CEC Bank de pe raza sectorului 5, Direcţia Generală de Impozite şi Taxe Locale Sector 5, precum şi prin SMS, apelând numărul scurt 7530.
* Direcţia Locală de Evidenţă a Persoanelor Sector 6 – online (ghişeu.ro; eSector6; transfer bancar), fizic (la ghişeele birourilor de evidenţă a persoanelor; terminale SelfPey; Westaco; Poşta Română).
În situaţia în care solicitantul nu poate prezenta toate documentele necesare pentru eliberarea cărţii de identitate, se va elibera carte de identitate provizorie (CIP), caz în care se vor depune şi 2 fotografii şi taxa de 1 leu, achitată în acelaşi mod ca şi în cazul cărţilor de identitate.

sursa: TVR