10.07.2024 - Canicula afectează serios transportul feroviar. Un tren a depăsti două ore întârziere. Sunt restricţii suplimentare de viteză pentru că şinele se încing prea tare iar în vagoane, călătorii suferă şi pentru că instalațiile de aer condiţionat nu fac faţă temperaturilor caniculare. Oamenii s-au răcorit cum au putut, unii cu ajutorul ventilatoarelor de buzunar. Pe şosele, potrivit unor surse, CNAIR ar putea impune restricţii de circulaţie doar în judeţele care vor fi afectate de caniculă de cod roşu.
În complexul feroviar București, la orele prânzului, temperatura la nivelul șinei a depășit 50 de grade Celsius. În aceste condiții, din motive de siguranță, CFR Infrastructură impune trenurilor să circule cu o viteză mai mică, cu 20, 30 km/h decât cea normală.
Cea mai mare întârziere a avut-o un tren de la Viena care a ajuns în Gara de Nord cu două ore mai târziu. Un alt tren, de la Craiova, a sosit în stație cu o oră și un sfert întârziere.
Mulți călători și-au văzut planurile date peste cap.
În unele trenuri, instalațiile de climatizare nu au funcționat în parametri. Călători s-au răcorit cum au putut. Unii au folosit ventilatoarele portabile.
Reprezentații CFR Călători au anunțat că, în zilele toride este foarte probabil ca unele trenuri să ajungă mai târziu la destinație din cauza restricțiilor de viteză suplimentare. Oficialii companiei susțin că probleme la sistemul de climatizare apar pentru că, odată cu schimbările climatice, temperatura a ajuns mai ridicată decât cea pentru care au fost proiectate vagoanele.
Ada Meseșan, purtător de cuvânt CFR Călători: Sunt cazuri în care sistemul de aer condiţionat întâmpină mari probleme. Întotdeauna când pleacă trenul în gară, el este verificat al filtrele de aerisit, la sistemul care pune în circulație freonul în tren. Dar din cauza căldurii extreme aceasta afectează tot ce înseamnă mecanismele acestea.
sursa: TVR
În complexul feroviar București, la orele prânzului, temperatura la nivelul șinei a depășit 50 de grade Celsius. În aceste condiții, din motive de siguranță, CFR Infrastructură impune trenurilor să circule cu o viteză mai mică, cu 20, 30 km/h decât cea normală.
Cea mai mare întârziere a avut-o un tren de la Viena care a ajuns în Gara de Nord cu două ore mai târziu. Un alt tren, de la Craiova, a sosit în stație cu o oră și un sfert întârziere.
Mulți călători și-au văzut planurile date peste cap.
În unele trenuri, instalațiile de climatizare nu au funcționat în parametri. Călători s-au răcorit cum au putut. Unii au folosit ventilatoarele portabile.
Reprezentații CFR Călători au anunțat că, în zilele toride este foarte probabil ca unele trenuri să ajungă mai târziu la destinație din cauza restricțiilor de viteză suplimentare. Oficialii companiei susțin că probleme la sistemul de climatizare apar pentru că, odată cu schimbările climatice, temperatura a ajuns mai ridicată decât cea pentru care au fost proiectate vagoanele.
Ada Meseșan, purtător de cuvânt CFR Călători: Sunt cazuri în care sistemul de aer condiţionat întâmpină mari probleme. Întotdeauna când pleacă trenul în gară, el este verificat al filtrele de aerisit, la sistemul care pune în circulație freonul în tren. Dar din cauza căldurii extreme aceasta afectează tot ce înseamnă mecanismele acestea.
sursa: TVR