Toate datele şi documentele pentru obţinerea unui serviciu public vor putea fi accesate pe edirect.e-guvernare.ro

"În punctul de contact unic electronic (PCUe), disponibil la https://edirect.e-guvernare.ro/SitePages/landingpage.aspx, relansat într-o versiune îmbunătăţită şi performantă, se pot vizualiza şi descărca informaţii cu privire la procedurile de obţinere a unui anumit serviciu public, precum documentele necesare, timpul de soluţionare, formularele şi actele normative care reglementează procedura. Platforma permite căutarea serviciilor pe domenii de activitate, pe profesii reglementate, dintr-o anumită zonă geografică, respectiv serviciile publice destinate unei persoane fizice sau juridice. Mai mult, anumite ministere au demarat deja procesul de transmitere a documentelor/solicitărilor de către utilizator prin intermediul platformei, astfel încât acesta să nu mai meargă fizic la ghişeu pentru depunerea lor", potrivit sursei citate.
Interacţiunea cetăţenilor cu reprezentanţii instituţiilor se va face în timp real, prin confirmarea prin intermediul platformei a tuturor paşilor efectuaţi atât de către cetăţean, prin crearea unui cont personal, dar şi din partea instituţiilor prin confirmarea primirii mailurilor, a documentelor şi a respectării termenelor legale de primire a unui răspuns.
Ministerele şi agenţiile subordonate acestora au ca termen finalul anului 2016 pentru publicarea tuturor informaţiilor în portal, au mai decis marţi reprezentanţii Guvernului, ai ministerelor şi ai Agenţiei pentru Agenda Digitală a României (care gestionează PCUe) care s-au reunit la Palatul Victoria, pentru discuta o serie de aspecte practice legate de funcţionarea platformei. Potrivit Guvernului, întâlnirea a marcat lansarea oficială a noului portal şi finalizarea protocoalelor care stabilesc, cu fiecare instituţie în parte, metodele prin care vor fi publicate informaţiile pe platformă şi administratorii care vor răspunde de publicarea informaţiilor.