07.03.2017- În viitor, managementul va fi feminin sau nu va fi deloc. Este una dintre concluziile care se impune dacă se ia în considerare noua tendinţă. Bărbaţii încă sunt la conducerea lumii, dar crede că lucrurile se vor schimba substanţial. Sandberg, COO Facebok, tocmai a scris o carte incisivă despre cum femeile pot şi trebuie să obţină mai multe funcţii de conducere în societate.
Iar în această privinţă nu doar ţările puternice înregistrează mutaţii semnificative. În România, 1 din 10 companii din „Top 100 cele mai mari întreprinderi”, în funcţie de cifra de afaceri pe 2011, este condusă de femei, susţine Forbes România. O parte dintre acestea se regăsesc în Top Forbes 50 cele mai influente femei din România. Această schimbare survine și pe fondul unei tot mai mari încrederi în managementul feminin. Conform studiului realizat de Credit Suisse Research Institute, „companiile care au cel puţin o femeie la nivel de conducere sunt mai performante decât cele care nu au niciuna”.
În ce măsură puterea și feminitatea vor putea rămâne compatibile? Lumea va fi creionată și în funcţie de răspunsul dat la această întrebare. Există vreun preţ care trebuie plătit pentru noua orientare? Cu câţiva ani în urmă, francezul Jean Seguela aborda această problemă în cartea sa Viitorul viitorului. În opinia sa, puterea era definită în trecut de forţa pumnului. Noua putere este cea a influenţei. Asistăm la o schimbare a rolurilor și a lucrurilor, fiind nevoiţi să „părăsim economia mușchilor pentru a o aborda pe cea a efectului”. Drept urmare, prezenţa femeii pe scena lumii nu poate fi decât benefică, concluzionează publicistul francez. Singura problemă este dată de riscul ca, alergând pentru o poziţionare mai bună în ierarhia socială, femeia să apeleze tot la armele bărbaţilor.
Iar în această privinţă nu doar ţările puternice înregistrează mutaţii semnificative. În România, 1 din 10 companii din „Top 100 cele mai mari întreprinderi”, în funcţie de cifra de afaceri pe 2011, este condusă de femei, susţine Forbes România. O parte dintre acestea se regăsesc în Top Forbes 50 cele mai influente femei din România. Această schimbare survine și pe fondul unei tot mai mari încrederi în managementul feminin. Conform studiului realizat de Credit Suisse Research Institute, „companiile care au cel puţin o femeie la nivel de conducere sunt mai performante decât cele care nu au niciuna”.
În ce măsură puterea și feminitatea vor putea rămâne compatibile? Lumea va fi creionată și în funcţie de răspunsul dat la această întrebare. Există vreun preţ care trebuie plătit pentru noua orientare? Cu câţiva ani în urmă, francezul Jean Seguela aborda această problemă în cartea sa Viitorul viitorului. În opinia sa, puterea era definită în trecut de forţa pumnului. Noua putere este cea a influenţei. Asistăm la o schimbare a rolurilor și a lucrurilor, fiind nevoiţi să „părăsim economia mușchilor pentru a o aborda pe cea a efectului”. Drept urmare, prezenţa femeii pe scena lumii nu poate fi decât benefică, concluzionează publicistul francez. Singura problemă este dată de riscul ca, alergând pentru o poziţionare mai bună în ierarhia socială, femeia să apeleze tot la armele bărbaţilor.