13.03.2017- Experimentul, iniţiat de cercetătorul Jonathon Schudt de la Universitatea Cornell şi realizat pe un grup de 93 de studenţi, a propus următorul exerciţiu: în timp ce se imaginau aşteptând înfometaţi la o coadă în supermarket, studenţilor le-a fost prezentată o imagine cu un baton de ciocolată, având fie o etichetă nutriţională verde, fie una roşie.
Ulterior, aceştia au fost chestionaţi cu privire la motivele în funcţie de care ar alege unul dintre cele două produse; majoritatea au declarat că ar opta pentru batonul cu eticheta verde, aceasta indicând un produs mai sănătos, în ciuda numărului egal de calorii vizibil pe ambele ambalaje.
O desfăşurare asemănătoare a avut loc şi în mediul online, unde profesorul Schudt a solicitat participanţilor să estimeze în ce măsură factorul de sănătate le influenţează decizia de a cumpăra şi de a consuma un anumit baton de ciocolată, a cărui imagine le fusese arătată, afişând atât o etichetă verde, cât şi una albă.
Cei care au acordat o importanţă semnificativă sănătăţii au concluzionat că eticheta albă este un indicator al unui produs mai puţin sănătos, favorizând eticheta verde, deşi valorile calorice nu arătau nicio diferenţă în acest sens.
Concluziile acestor experimente trag un semnal de alarmă cu privire la uşurinţa cu care consumatorul îşi poate forma anumite percepţii greşite despre produsele din comerţ. Exerciţiile arată totodată și vulnerabilitatea consumatorilor în faţa metodelor folosite de diverse companii din industria alimentară pentru a masca o serie de carenţe nutriţionale ale produselor proprii, folosindu-se de mici trucuri aparent nevinovate.
Ulterior, aceştia au fost chestionaţi cu privire la motivele în funcţie de care ar alege unul dintre cele două produse; majoritatea au declarat că ar opta pentru batonul cu eticheta verde, aceasta indicând un produs mai sănătos, în ciuda numărului egal de calorii vizibil pe ambele ambalaje.
O desfăşurare asemănătoare a avut loc şi în mediul online, unde profesorul Schudt a solicitat participanţilor să estimeze în ce măsură factorul de sănătate le influenţează decizia de a cumpăra şi de a consuma un anumit baton de ciocolată, a cărui imagine le fusese arătată, afişând atât o etichetă verde, cât şi una albă.
Cei care au acordat o importanţă semnificativă sănătăţii au concluzionat că eticheta albă este un indicator al unui produs mai puţin sănătos, favorizând eticheta verde, deşi valorile calorice nu arătau nicio diferenţă în acest sens.
Concluziile acestor experimente trag un semnal de alarmă cu privire la uşurinţa cu care consumatorul îşi poate forma anumite percepţii greşite despre produsele din comerţ. Exerciţiile arată totodată și vulnerabilitatea consumatorilor în faţa metodelor folosite de diverse companii din industria alimentară pentru a masca o serie de carenţe nutriţionale ale produselor proprii, folosindu-se de mici trucuri aparent nevinovate.