
30.07.2022 - Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB) a adoptat în şedinţa de vineri un proiect de hotărâre pentru creşterea siguranţei rutiere în zona trecerilor de pietoni nesemaforizate prin iluminare şi semnalizare luminoasă.
Aceste treceri de pietoni fără semafor, amplasate mai ales pe bulevarde, sunt deseori scena unor accidente grave.
În prima etapă, proiectul va cuprinde 149 de treceri de pietoni, urmând să se extindă ulterior în întregul oraş. Lucrările vor fi efectuate de Administraţia Străzilor.
În multe oraşe din România au fost implementate treceri de pietoni inteligente, capitol la care municipiul Bucureşti nu stă bine. Amplasarea proiectoarelor LED, astfel încât fluxul luminos să fie concentrat pe trecerea de pietoni, markeri luminoşi LED încastraţi în carosabil şi senzorii de mişcare pentru detecţia pietonilor sunt soluţii care vor reduce substanţial numărul de accidente care se produc pe străzile aflate în administrarea Administraţiei Străzilor Bucureşti.
Aceste metode de creştere a siguranţei rutiere pe timp de noapte, împreună cu îngustarea benzilor de circulaţie în zona trecerilor de pietoni, retrasarea marcajelor benzilor de circulaţie, crearea insulelor de siguranţă pentru pietoni pe axul drumului vor determina conducătorii autovehiculelor să încetinească preventiv, se precizează în document.
Aceste treceri de pietoni fără semafor, amplasate mai ales pe bulevarde, sunt deseori scena unor accidente grave.
În prima etapă, proiectul va cuprinde 149 de treceri de pietoni, urmând să se extindă ulterior în întregul oraş. Lucrările vor fi efectuate de Administraţia Străzilor.
În multe oraşe din România au fost implementate treceri de pietoni inteligente, capitol la care municipiul Bucureşti nu stă bine. Amplasarea proiectoarelor LED, astfel încât fluxul luminos să fie concentrat pe trecerea de pietoni, markeri luminoşi LED încastraţi în carosabil şi senzorii de mişcare pentru detecţia pietonilor sunt soluţii care vor reduce substanţial numărul de accidente care se produc pe străzile aflate în administrarea Administraţiei Străzilor Bucureşti.
Aceste metode de creştere a siguranţei rutiere pe timp de noapte, împreună cu îngustarea benzilor de circulaţie în zona trecerilor de pietoni, retrasarea marcajelor benzilor de circulaţie, crearea insulelor de siguranţă pentru pietoni pe axul drumului vor determina conducătorii autovehiculelor să încetinească preventiv, se precizează în document.