UNICEF: 175 de milioane de copii nu sunt înscriși în sistemul de educație preșcolară

09.04.2019 - Peste 175 de milioane de copii, aproximativ jumătate din copiii de vârstă preșcolară din lume, nu sunt înscriși în sistemul de învățământ preșcolar, ratând astfel o șansă esențială și suferind din start inegalități majore, avertizează UNICEF într-un raport publicat astăzi. În țările cu venituri reduse, situația este mult mai sumbră, cu doar 1 din 5 copii înscriși în sistemul preșcolar.
„O Lume Gata Să Învețe: Prioritizarea educației timpurii de calitate”- primul raport global privind educația preșcolară, lansat de UNICEF  - arată că atunci când copiii urmează pentru cel puțin un an cursurile preșcolare, aceștia au mai multe șanse de a își dezvolta abilități esențiale necesare pentru a se bucura de succes la școală. Au un risc redus de a repeta clasa sau de a abandona școala și au astfel au o capacitate mai mare de a contribui la dezvoltarea unor societăți pașnice și economii prospere, odată ajunși la vârsta adultă.
Copiii din învățământul preșcolar au de două ori mai multe șanse să rămână pe făgașul bun în ceea ce privește asimilarea abilităților de citit, scris și aritmetică spre deosebire de copiii care sunt privați de educația timpurie.  În Nepal, copiii care participă la programele de educație timpurie au de 17 ori mai multe șanse de a își dezvolta la timp abilitățile de scris, citit și socotit. În țările în care mai mulți copii participă la programele de educație preșcolară, un număr semnificativ mai mare de copii încheie ciclul școlar primar și dobândesc competențe minime atât de citire și scriere, cât și de aritmetică până la finalul ciclului primar.
Raportul arată că nivelul de bunăstare a gospodăriilor, nivelul de educație al mamelor și poziția geografică se numără printre elementele care determină participarea copiilor la cursurile preșcolare. Totuși, sărăcia este factorul determinant cel mai important.